خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان، خبرداد؛

کشف 3 ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد در روستای انذر طارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۵۷

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان، از کشف 3 ظروف سفالی تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در حین پایش نیروهای یگان حفاظت در روستای انذر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سرهنگ حسینعلی فضلی امروز چهار‌شنبه 26( مرداد) با اعلام این خبر، گفت: شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش‌ازتاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان، ادامه داد: با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در روستای انذر شهرستان طارم، اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش‌ازتاریخ کشف شد. این اشیا شامل 3 ظرف سفالی به همراه ادوات حفاری است که قدمت این اشیاء به عصر آهن بازمی­ گردد.

وی، تصریح کرد: شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش‌ازتاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

فضلی، آثار فرهنگی و تاریخی را سند هویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف اجتماع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز