خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

سازمان ثبت به دنبال سنددار کردن تمامی اموال ارزشمند مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۶۶

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه باید تمامی اموال گران‌بها ثبت شوند، گفت: امروزه طرحی در سازمان ثبت در حال پیگیری است که فرش‌های نفیس، جواهرات خاص و سایر اموال گران‌بهای مردم ثبت شده و معاملات آنها به موجب سند رسمی باشد.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی با اشاره به ضرورت انتظام حقوقی در جامعه اظهار کرد: این تصور که تنها خودرو به عنوان یک مال منقول نیاز به ثبت دارد، تصور درستی نیست زیرا امروزه اموال بسیار گران‌بهاتر و گران‌قدرتر از خودرو، مثل فرش و جواهرات، وجود دارد که می‌توانند ثبت و سند دار شوند و امنیت معاملاتی مردم را پیرامون این اموال فراهم کند.

وی اضافه کرد: توسعه سند رسمی در همه شئون و ابعاد زندگی مردم در دستور کار قرار دارد و سازمان ثبت به دنبال سنددار کردن تمامی اموال ارزشمند مردم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه سردفتران اسناد رسمی امروزه با مشکلات بسیاری از جمله پایین بودن حق التحریر روبرو هستند، گفت: سازمان ثبت از سردفتران حمایت می‌کند و با توسعه سند رسمی، به دنبال افزایش صلاحیت دفاتر اسناد رسمی است.

بابایی دربخش دیگری از سخنان خود، با گرامیداشت ماه محرم و ذکر فضائل امام حسین(ع)، این ماه را فرصتی برای تقرب به خدا و تغییر در برنامه زندگی مردم دانست و گفت: سردفتران و روسای ثبتی از جمله گروه‌های مرجع در جامعه هستند که مردم به آنها اعتماد دارند و به آنها رجوع می‌کنند؛ برای همین هم، این گروه باید از ظرفیت خود برای فرهنگسازی بین مردم استفاده کنند.

وی ادامه داد: ماه محرم، فرصت خوبی برای فرهنگسازی در بین مردم در تمام شئون زندگی است.

مراسم عزاداری جامعه سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران با حضور بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، حق وردی نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات ثبتی شهرستان‌های غرب استان تهران و سردفتران و دفتریاران غرب استان تهران شامگاه سه شنبه در تالار معلم شهریار برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز