خبرگزاری کار ایران

قایم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل مطرح کرد:

رضایت دانشجویان از شرکت در دوره‌های کامستک

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۷۱۵

قایم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: اگر تحریم‌ها حل شود بهتر می‌توانیم با کامستک رابطه داشته باشیم.

مراسم تجلیل از مقام علمی برگزیدگان کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) با حضور قائم مقام وزیر علوم در امور‌ بین الملل، مدیر منابع انسانی و اداری کامستک و جمعی از روسای دانشگاه‌ها صبح امروز در ساختمان وزارت علوم برگزار شد.

وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم در ابتدای این مراسم گفت: در ایران کامستک با سه شبکه نانوتکنولوژی، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه های مجازی فعال است. این سه شبکه برای ما خیلی مهم است و کامستک برای ما اهمیت زیادی دارد و معتقدیم در این زمینه باید همکاری کنیم و سیاست جدی وزارت علوم همکاری جدی با کامستک است.

او با اشاره به تحریم‌های ایران ادامه داد: از نظر تحریم ما مشکلاتی داریم که اگر حل شود بهتر می‌توانیم با کامستک رابطه داشته باشیم. ما دانشجویانی داریم که در دوره های کامستک شرکت کردند و واقعا راضی بودند و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.

حدادی اصل جوایز کامستک را ارزشمند دانست و یادآور شد: جوایزی که کامستک به ایرانیان می دهد افتخار ماست و امیدواریم این راه ادامه پیدا کند. ما دوست داریم به کامستک کمک مالی کنیم ولی به خاطر تحریم ها این کار برای ما مقدور نیست.

قایم مقام وزیر علوم افزود: دانشمندان ما در بحث جوایز سازمان های بین المللی جوایز زیادی گرفته‌اند که دو نمونه‌اش جوایز کامستک است که برای ما مهم است. این جوایز موجب وفاداری افراد برگزیده به کامستک می‌شود و دقت آن و ارزشی که برای دانشمندان قائل هستند اهمیت زیادی دارد.

لزم تشکیل کانون برگزیدگان کامستک در ایران

علی اکبر موسوی موحدی، استاد پیشکسوت شیمی و برگزیده کامستک در ادامه برنامه گفت: جایزه علمی موجب رقابت علمی در سطح ملی و بین المللی می‌شود، اما موضوع مهم در ارتقای علمی، تشکیل شبکه همکاری است که بسیار اهمیت دارد.

او با بیان دو پیشنهاد ادامه داد: تشکیل کانون برگزیدگان کامستک در ایران و حمایت از آن از سمت وزارت علوم و تشکیل شورای برگزیدگان کامستک توسط این سازمان انجام شود تا مسائل مهم کشورهای اسلامی و منطقه را مورد بررسی قرار دهد.

اسماعیل قوانلو، استاد مکانیک و دیگر برگزیده کامستک در این مراسم، طی سخنرانی خود گفت: انجام کار گروهی مسیر مهمی است که تلاش کردم به سمتش حرکت کنم. ما با کار گروهی، کتابی تالیف کردیم که کتاب برگزیده کامستک شد.

او افزود: سالهاست اسم نانو را شنیده ایم و در کشور هم از آن گفته شده و ما کتابی در این رابطه تهیه کردیم که برای محققان قابل استفاده باشد. در راستای انجام دیپلماسی علمی نیز سعی کردیم همکاری با محققان خارجی داشته باشیم تا از توانمندی آنها هم استفاده کنیم و فعالیت مستمری داشتیم که کتاب دوم هم در این راستا است.

قوانلو با اشاره به سختی کار تحقیقاتی در ایران تاکید کرد: اینجا افراد با سختی کار می کنند و شرایط دشواری است و این همکاری‌ها می تواند امید را در دل ما زنده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز