خبرگزاری کار ایران

پزشکی قانونی با مشکلات بنیادی در بودجه مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۸۳

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در بودجه سازمان، گفت: به دلیل پایه ضعیف بودجه در سازمان پزشکی قانونی با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته هنوز شاهد برخی عقب ماندگی‌ها در حوزه عمرانی سازمان هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، امیرحسین مهدوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان که صبح امروز چهارشنبه ۱۵ تیر برگزار شد، گفت: توسعه فضاهای فیزیکی در پزشکی قانونی مسیر خوب و مناسبی را طی می‌کرد اما در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های اعتباری در بودجه‌های عمرانی در این مسیر با کندی‌هایی مواجه شدیم.

وی افزود: با وجود محدودیت‌های اعتباری و کمبود منابع مالی، سازمان تمام تلاش خود را برای توسعه و استانداردسازی فضای فیزیکی به کار گرفت و خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از مراکز استانی پزشکی قانونی شرایط فیزیکی مناسبی دارند.

مهدوی همچنین با تأکید بر همراهی دستگاه‌های استانی با پزشکی قانونی، خاطرنشان کرد: در استان‌ها همواره رؤسای کل دادگستری و استانداران بزرگ‌ترین حامیان پزشکی قانونی هستند که در همین جایگاه از همه آنان تقدیر و تشکر ویژه دارم.

وی با اظهار امیدواری در خصوص رفع مشکلات پزشکی قانونی از جمله پزشکی قانونی استان زنجان، تصریح کرد: با رفع مشکلات و موانع، خدمات بهتر و شایسته‌تری به مردم شریف استان زنجان در حوزه پزشکی قانونی ارائه خواهد شد.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان همچنین با قدردانی از خدمات و تلاش‌های دکتر مهرداد ستاره در طول دوره تصدی مدیریت پزشکی قانونی استان زنجان، برای بابک غیاثی در انجام این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.

نظریه پزشکی قانونی در اعلام رأی نهایی سهم حداکثری دارد

در ادامه این مراسم حجت الاسلام صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه مطابق قانون، قوه قضاییه مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است، گفت: قوه قضاییه مسئول به انجام رساندن ماموریت‌های مهم است و در جهت تحقق عدالت نیاز به ساختارهای مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت نظرات و کارشناسی‌های سازمان پزشکی قانونی در اجرای عدالت تصریح کرد: نظریه پزشکی قانونی در اعلام رأی نهایی سهم حداکثری دارد و به همین دلیل است که در سند تحول توجه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

رییس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از ابزار پیشرفته کشف جرم افزود: با توجه به اینکه در دنیای امروز با پدیده‌های نوظهور مواجه هستیم، نقش پزشکی قانونی در کشف جرایم بسیار برجسته است.

وی ادامه داد: از سویی در ماموریت‌های هفتگانه که به قوه قضاییه محول شده است، پزشکی قانونی در تمامی آن‌ها نقشی مهم و قابل توجه دارد و تکالیفی به آن محول شده که در انجام این تکالیف به خوبی عمل کرده و موفق بوده است و جادارد در همین خصوص از مجموعه پزشکی قانونی تقدیر کنم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی به موضوع کاهش اطاله دادرسی نیز اشاره کرد و گفت: مردم از اطاله دادرسی رنج می‌برند و نقش پزشکی قانونی در این میان بسیار با اهمیت است ضمن آنکه لازمه انجام امور به شکل صحیح، تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز است.

وی در دسترس بودن خدمات پزشکی قانونی برای مردم را امری ضروری عنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر دو شهرستان در استان زنجان فاقد مرکز پزشکی قانونی است که باید تلاش و همت همه جانبه برای راه اندازی مرکز در این دو شهرستان انجام شود.

رییس کل دادگستری استان با تأکید بر استانداردسازی فضاهای فیزیکی اظهار داشت: یکی از موارد ایجاد انگیزه برای اشتغال در پزشکی قانونی وجود فضای فیزیکی مناسب و استاندارد است تا در این شرایط خدمات نیز به شکل بهتری به مردم ارائه شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در پایان با قدردانی از خدمات ستاره مدیرکل سابق، برای غیاثی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان آرزوی موفقیت کرد و خواستار تسریع در بررسی پرونده‌های کمیسیون شد.

پزشکی قانونی فصل الخطاب در حوزه جرم‌شناسی است

رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان نیز در این مراسم با تبریک به مناسبت کسب مقام برتر دادگستری کل استان زنجان، از خدمات نه‌ساله دکتر ستاره در پزشکی قانونی استان تقدیر و تشکر کرد.

وی پزشکی قانونی را فصل الخطاب در حوزه جرم‌شناسی و منبع عدالت دانست و گفت: انتظار مردم از اداره کل پزشکی قانونی استان سرعت در رسیدگی‌ها است که لازمه آن در اختیار داشتن نیروی متخصص کافی و تجهیزات و فضای فیزیکی مناسب است که لازم است دستگاه‌های مسئول در استان برای تحقق نیازهای پزشکی قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز