خبرگزاری کار ایران

در بازدید شورای شهری‌ها از مخازن آب اضطراری پایتخت مطرح شد:

احداث مخزن آب اضطراری در ۳۷۴ محله تهران/تسریع در پروژه‌های نصب و بهره برداری از مخازن

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۲۶۲

​رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهر تهران در ۳۷۴ محله، مخزن آب اضطراری در حال احداث می‌باشد که می‌تواند قسمتی از نیاز شهروندان در مواقع بحران را برطرف کند.

به گزارش ایلنا، بازدید از عملیات اجرایی ساخت و نصب مخازن توزیع آب اضطراری مقاوم به زلزله شهر تهران در موقعیت پارک فتح در محدوده شهرداری منطقه ۱۴ شهر تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهرتهران، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، مدیر عامل آبفای استان و معاونین و مدیران شهرداری منطقه ۱۴ انجام شد. 

مهدی پیرهادی با اشاره به کاهش منابع آبی و بارندگی در استان تهران و لزوم مدیریت مصرف همگان بیان کرد: طی جلسات مکرر برگزار شده با آبفای استان تهران اقدامات موثری در ۲۵ محور تعریف و در حال اجرایی شدن است که از مهمترین این اقدامات سرعت بخشیدن در امر پروژه‌های نصب و بهره برداری از مخازن آب اضطراری در سطح شهر تهران می‌باشد. 

وی افزود: با تکمیل رینگ قمر بنی هاشم اتفاق مهمی در حوزه آبرسانی در استان تهران به وجود آمده که با تکمیل شدن این پروژه، تعادل در میزان برداشت از ذخایر سدهای اطراف شهر تهران ایجاد و می‌توان از مخازن پرآب‌تر بهره برداری بهتری کرد. 

بر اساس گزارش روابط عمومی آبفا، در حاشیه این بازدید مهندس صالحی مدیر عامل آبفای منطقه چهار باتوجه به اهمیت ساخت مخازن آبرسانی اضطراری و پیشرفت فیزیکی مناسب این مخازن افزود: به منظور احداث ۱۲ دستگاه مخزن آب اضطراری جدید در محدوده آبفای منطقه چهار درسال ۱۴۰۱، جانمایی نقاط با هماهنگی آبفای استان و مهندسین مشاور طرح، نهایی و از ابتدای سال ۱۴۰۱ دردستور کار عملیات اجرایی قرار گرفته است. در شرایط کنونی ۱۲ دستگاه مخزن پیش بینی شده با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ساخته شده و ۳ دستگاه از مخازن در موقعیت‌های پیش بینی شده پارک‌های فتح، شاهد و گلگشت نصب شده است. 

همچنین بر اساس ابلاغ شرکت آب وفاضلاب استان تهران مبنی برساخت ۵۰ دستگاه مخزن آبرسانی اضطراری استان توسط آبفای منطقه ۴، این شرکت برنامه ریزی‌های لازم را انجام و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به شروع عملیات اجرایی، اقدام نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز