خبرگزاری کار ایران

تجلیل از اسفندیار قره‌باغی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۰۸

آیین تجلیل از «اسفندیار قره باغی» به پاس نیم قرن فعالیت هنری در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، این آیین به پاس قدردانی از پنجاه سال فعالیت هنری ارزشمند، موثر، جریان ساز و همچنین خلق آثاری ماندگار با موضوع استکبار ستیزی و ارزشی و انقلابی اسفندیار قره باغی که بیش از ۸۰۰ اثر را شامل می‌شود، برگزار شد.

هر کدام از سرودهای وی، بازتاب بخشی از فضای انقلابی آن دوران و هویت مردمی هنر در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی است و آثار و سرودهای انقلابی وی بخش ناگسستنی «گنجینه هنر انقلاب» این مرز و بوم در چهل و اندی سال اخیر است.

اسفندیار قره باغی، نغمه‌خوان سرودهای انقلابی با خواندن سرود آمریکا ننگ به نیرنگ تو جادوانه شد؛ وی در یکم بهمن سال ۱۳۲۲ در تبریز به دنیا آمد.

وی دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک (درجه‌ی ۱ هنری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از خوانندگان مشهور و پیشکسوت ایرانی از خانواده اصیل آذربایجانی است.

در پایان مراسم یک جلد کلام الله نفیس و هدیه ارسالی پیمان جبلی رئیس سازمان صدا وسیما، توسط مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، تقدیم اسفندیار قره باغی شد و همچنین سلام و مراتب تقدیر و تشکر رئیس رسانه ملی به این هنرمند فرهیخته به پاس ده‌ها سال همکاری ارزشمند و موثر هنری با رسانه ملی ابلاغ گردید.

این آیین به همت حوزه هنری استان و با همکاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و برخی از ارگان‌های فرهنگی استان در پردیس سینمایی قدس برگزار گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز