خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کردستان:

نخستین جشنواره سالانه گرافیک کردستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۹

این جشنواره در دو بخش دانشجویی و حرفه‌ای و در دو رشته گرافیک و تصویرسازی با موضوعات فرهنگ عمومی، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی و موضوعات آزاد برگزار می‌شود.

ایلنا: رئیس حوزه هنری کردستان از برگزاری نخستین جشنواره سالانه گرافیک کردستان با حضور هنرمندان گرافیست این استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: این جشنواره در راستای بسط و گسترش فعالیت‌های رشته گرافیک خصوصاً در زمینه پوستر و تصویرسازی، معرفی و تشویق استعدادهای هنرمندان جوان در سطح استان، ایجاد زمینه و بستر مناسب فعالیت‌های هنری برای هنرمندان جوان، بازشناسی هنر گرافیک معاصر در فعالیت‌های هنری جوانان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه شکوفایی آراء و نظرات هنری جوانان در راستای ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد شرایط مناسب برای ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های هنری جوانان رشته گرافیک در سطح استان از دیگر اهداف برگزاری نخستین جشنواره سالانه گرافیک در استان است.
مرادی با اشاره به تعداد بالای علاقه‌مندان این رشته هنری در استان و لزوم شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه این هنر در استان، افزود: تأسیس خانه گرافیک کردستان با حضور فارغ‌التحصیلان این رشته در حوزه هنری استان کردستان اولین اقدام در این زمینه بود و این جشنواره فرصت مناسبی است تا هنرمندان این رشته ضمن حضور در جشنواره و عرضه داشته‌ها و توانمندی‌های خود از برنامه‌ها و سیاست‌های خانه گرافیک نیز مطلع و در صورت علاقه‌مندی عضو این خانه شوند.
رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این جشنواره در دو بخش دانشجویی و حرفه‌ای و در دو رشته گرافیک و تصویرسازی با موضوعات فرهنگ عمومی، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی و موضوعات آزاد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر در هر رشته به دبیرخانه ارسال کند، افزود: قطع آثار در پوستر ۷۰×۵۰ سانتی‌متر و به صورت عمودی طراحی شوند و در تصویرسازی قطع آثار آزاد است.
مرادی با برشمردن دیگر شرایط حضور در جشنواره گفت: بخش رقابتی جشنواره ویژه دانشجویان خواهد بود و در بخش حرفه‌ای داوری خاصی صورت نمی‌گیرد.
وی یادآور شد: در نهایت آثار بخش حرفه‌ای و منتخبین بخش دانشجویی در نمایشگاهی از تاریخ ۱۳ الی ۱۹ بهمن ماه در گالری سوره به معرض نمایش گذاشته شده و برگزیدگان بخش دانشجویی در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و جوایز مربوطه را دریافت می‌کنند.
رئیس حوزه هنری کردستان افزود: علاقه‌مندان تا پایان وقت اداری یکشنبه ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند بر اساس شرایط فراخوان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در سنندج، خیابان فلسطین، روبروی فرمانداری خانه گرافیک کردستان ارسال کنند.
مرادی در پایان سخنانش ضمن دعوت از تمامی هنرمندان مرتبط برای حضور در این جشنواره خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت حوزه هنری استان کردستان به آدرس www. Artsanandaj. ir مراجعه و فرم‌های ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی از شرایط کامل جشنواره را دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز