خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

بیش از 23 درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۲۴

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: بیش از 23 درصد اشتغال در بخش کشاورزی استان است که میانگین کشوری اشتغال در بخش کشاورزی 16‌ درصد است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در آیین معرفی و تجلیل از نمونه‌های ملی و استانی بخش کشاورزی لرستان، اظهار کرد: انتخاب نمونه‌های منتخب بخش کشاورزی الگوی ترویجی برای دیگر تولیدکنندگان است که با روشن کردن افق‌های جدید، ظرفیت تولید در بخش کشاورزی را ببرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این مهم موجب انتقال تجربیات، توسعه کشاورزی دانش بنیان و مدیریت بهینه تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اجرای جهش تولید در ۲۳۵ هزار هکتار از دیمزارهای استان طی سال گذشته، از انعقاد تفاهم‌نامه وزارت جهاد با ستاد اجرایی فرمان امام برای تداوم ۵ ساله این طرح و حداقل دو برابر شدن تولیدات خبر داد.

سید عماد شاهرخی، میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان را ۲۳.۵ درصد عنوان و تصریح کرد: میانگین کشوری اشتغال در بخش کشاورزی ۱۶ درصد است که آمار بالا در لرستان نشان از ظرفیت بالای این حوزه دارد.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی استان دارای ارزشی بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از توزیع ۷ هزار و ۶۵۰ تن کالای اساسی طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: این رقم ۴۴ درصد کل توزیعی بوده که در سال گذشته انجام شده است.

شاهرخی با بیان اینکه ۳۰ درصد اقلام توزیعی در مناطق روستایی و عشایری بوده است، افزود: در حال حاضر علی‌رغم کم‌بارشی‌ها خرید گندم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

‌وی خاطرنشان کرد: ۴۳۰ طرح با مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان در قالب بند الف تبصره ۱۸ معرفی کردیم که ۱۰۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده و مابقی در در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه ۳۷۰ میلیارد تومان به منظور امهال بدهی‌های کشاورزان تامین اعتبار شده است، گفت: تمام بدهی‌های سال ۱۴۰۰ به کشاورزان استان امهال شده است.

شاهرخی ادامه داد: سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان را به بیمه‌شدگان بخش کشاورزی پرداخت کردیم و امسال با توجه به اقدامات انجام شده، امیدواریم دو برابر رقم سال قبل به خسارت دیدگان بخش کشاورزی پرداخت کنیم.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ و ۱۹ درصدی جوجه‌ریزی در اردیبهشت‌ و خردادماه امسال، تصریح کرد: با تمام توان در کنار مرغداران و دامداران هستیم و تمام تولید این افراد را با قیمت مصوب خریداری و در صورت لزوم ذخیره‌سازی و یا صادر خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از افتتاح ۳۳ پروژه با ارزش ۹۶ میلیارد تومان در استان طی هفته جهادکشاورزی خبر و ادامه داد: در این هفته ۶۵۰ هکتار از اراضی استان تحت آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد، همچنین دو مزرعه پرورش ماهی به ظرفیت استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز