خبرگزاری کار ایران

انواع تسمه های صنعتی از جنس پلیمر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۳۹۴

در صنایع از تسمه های صنعتی در شکل های مختلفی استفاده می شود. از انواع تسمه های نوار نقاله صنعتی، تسمه های انتقال قدرت که در شکل های بسیار متنوعی تولید می شوند، تسمه های تایمینگ و تسمه های برزنتی می توان بعنوان تسمه های صنعتی نام برد. تنوع تسمه های صنعتی نه تنها به جهت صنعت مصرف کننده بلکه در دسته بندی های مختلف دیگری مانند تسمه های پارچه ای، پلاستیکی، لاستیکی و ابریشمی نیز یافت می شود.

پلیمر ها به سبب انعطاف مناسب، قیمت مناسب  و در دسترس بودن از پر کاربرد ترین ترکیبات در تولید تسمه های صنعتی در شکل های مختلف هستند. لاستیک طبیعی نیز در بسیاری از موارد به سبب انعطاف عالی که دارد در کاربری های سبک تر در تولید تسمه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با این وجود پر مصرف ترین نوع پلیمر در تولید تسمه صنعتی پلی یورتان PU می باشد. از مهمترین مزایای استفاده از پلی یورتان در تولید تسمه های صنعتی مقاومت سایشی و حرارتی آن می باشد. قابلیت عملکرد تا دمای 135 درجه سانتی گراد بصورت مفید و حتی دماهای بالاتر در صورت افزودن استحکام دهنده ها از مشخصه های اصلی ایده آل پلی یورتان در تولید تسمه های صنعتی می باشد. مقاومت کششی بالا و سختی سایشی که از مهمترین فاکتور های کیفی تسمه های صنعتی است از دیگر مزایای کاربری این پلیمر مصنوعی محسوب می شوند.

تسمه انتقال قدرت پلی یورتان

اغلب تسمه های صنعتی به نوعی در زیر مجموعه تسمه های انتقال قدرت نیز جای می گیرند چرا که به انتقال نیرو از یک پولی به پولی دیگر نیز می پردازند. از شناخته شده ترین و پر کاربرد ترین نوع تسمه های انتقال قدرت می توان به تسمه وی بلت V-belt اشاره نمود. تسمه پلی کرد یا گرد، تسمه سراسری و تسمه تخت از دیگر انواع تسمه های انتقال نیرو محسوب می شوند.

با توجه به تنش های کششی و سایشی بالایی که بر پیکر تسمه های انتقال نیرو وارد می شود بکارگیری ترکیبات شیمیایی با قابلیت کششی بسیار بالا از اولویت های تولید این محصول صنعتی می باشد. ترکیبات پلیمری از جمله پلی اورتان از ایده آل ترین ترکیباتی هستند که قابلیت کششی، سابیش و انعطاف مورد نظر را برای تولید این تسمه های صنعتی دارند. با این وجود به دلیل بالا بودن تنش های کششی بر روی پولی ها در انتقال قدرت اغلب از مش ها یا کورد هایی از جنس فلز و یا پلی استر در داخل تسمه به منظور جلوگیری از پدیده خزش یا افزایش طول تسمه تحت تنش های کششی استفاده می شود.

تسمه تایمینگ پلی یورتان

یکی دیگر از انواع تسمه های صنعتی که با بکارگیری پلیمر های مصنوعی تولید می شود تسمه تایمینگ است. در بسیاری از ماشین آلات صنعتی برای ایجاد هماهنگی حرکتی بین اجزای محرک از تسمه های تایمینگ استفاده می شود که اغلب دارای دنده هایی بصورت عمود بر راستای تسمه هستند. مقاومت کششی در برابر خزش و مقاومت سایشی که مانع از بین رفتن دنده های سطحی تسمه تایمینگ می شود از فاکتور های اصلی کیفی تسمه تایم ماشین آلات صنعتی محسوب می شود.

مانند تسمه های انتقال قدرت تسمه های تایمینگ نیز برای داشتن مقاومت کششی بالاتر اغلب دارای مغزی هایی به شکل کورد ها یا وایر های فلزی هستند. علاوه بر این با توجه به حساسیت بسیار بالای تسمه تایمینگ در برابر سایش اغلب بر روی دنده های سطحی داخلی آن برای افزایش مقاومت سایشی از یک لایه پلی آمید PA استفاده می کنند که به افزایش مقاومت سایشی تسمه تایمینگ می انجامد.

برند های تسمه تایمینگ : sanatebtekar.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز