خبرگزاری کار ایران

مهدوی کیا: حمایت این نیست، بیاییم و 4 عکس کنار زمین بگیریم/ دنبال رزومه نبودم؛ برای هدایت تیم امید در عمل انجام شده قرار گرفتم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۷۸

سرمربی تیم ملی امید گفت: من دنبال رزومه نبودم و برای هدایت تیم امید در عمل انجام شده قرار گرفتم.

به گزارش ایلنا، مهدی مهدوی کیا در خصوص نتایج تیم ملی امید در قهرمانی زیر 23 سال آسیا اظهار داشت: خیلی متاسفم که نتوانستیم از گروه صعود کنیم. با علم به اینکه ممکن است این اتفاق برایمان بیفتد، تمام تبعاتش را پذیرفتم. قبل از اینکه به این تورنمنت برویم گفته بودم با یک تیم خیلی جوان می رویم.

وی افزود: دنبال کسب تجربه بودیم چون بازی تدارکاتی نداشتیم. این بازی ها برایمان تدارکاتی شد. تمام آزمون و خطاها در این تورنمنت رسمی شد. اگر از نظر فوتبالی نگاه کنیم هم با قطر هم مقابل ترکمنستان برتری مطلق داشتیم. در بازی با ازبکستان که حریف اصلی ما و با حضور 20 هزار تماشاگر بود، بازی پایاپای انجام دادیم. نیمه دوم شرایط مان خیلی بهتر از حریف بود. ولی از نظر نتیجه متاسفانه تورنمنت را در بازی با ترکمنستان باختیم. جایی که بچه ها واقعا اشتباهات خیلی بچه گانه انجام دادند.

سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: وقتی می گوییم تجربه، خیلی از دوستان توجه نمی کنند. وقتی سیستم کمک داور ویدئویی در کشور ما نیست هر چقدر هم در مورد آن قبل از تورنمنت توضیح دادند، وقتی بازیکن در طول سال درگیرش نبوده که مثلا یک پا انداختن در 18 قدم می تواند پنالتی باشد یا یک تکل می تواند اخراج باشد، در بازی که برتری مطلق داشتیم روی اشتباهات بازی را واگذار کردیم.

وی افزود: این هم جزو اتفاقات فوتبال است و برای تیم های بزرگ دنیا هم اتفاق افتاده است ولی دنبال بهانه نیستم. شعار هم ندادم. خیلی ها صحبت از آینده نگری می کنند ولی وقتی چنین اتفاقاتی می افتد خیلی ها از فرصت استفاده و حمله می کنند. با علم به اینکه می دانستم ممکن است این اتفاق بیفتد روی حرفم ایستادم و با یک تیم جوان به مسابقات رفتم. از این نظر مثبت می بینم که این اتفاقات در مقدماتی المپیک نیفتاد چون جبران ناپذیر بود.

مهدوی کیا گفت: باید قبول کنیم که به این تیم چه داده ایم که بخواهیم توقع زیاد داشته باشیم؟ در 8-7 ماه گذشته چکار کردیم؟ در شروع سال جدید با شروع اردو اعتراض کردم که تمام تیم های حاضر در مرحله یک چهارم در دبی جمع شده اند. یک تورنمنتی را برگزار کردند و تمام آزمون و خطایشان را داشتند. متاسفانه ما دعوت نشده بودیم که برایم سوال بود. از همان موقع بازی های تدارکاتی و رسمی برایم دغدغه بود. بازیکن باید با لباس ملی در استادیم بازی کند و بازی تدارکاتی در کمپ، تیم های باشگاهی هیچ کمکی به ما نکردند. این روزها را می دیدیم.

وی افزود: به دنبال جمع کردن رزومه برای خودم نبودم. قرار داد من شهریور با فدراسیون تمام می شود. می توانستم تمام بازیکنان زیر 23 سال لیگ و آماده، بازیکنانی مثل صیادمنش و حسین زاده و ... را جمع می کردم و می گفتم می خواهم قهرمان شوم و رزومه جمع کنم. قراردادم هم شهریور تمام است شما بروید از صفر شروع کنید.

سرمربی تیم ملی امید تصریح کرد: احساس می کردم این بچه ها احتیاج به بازی تدارکاتی دارند. این بازی ها برایمان بازی تدارکاتی شد. هر بازی کی نیمه را از دست دادیم تا بفهمیم بعضی بازیکنان در شرایط مسابقه نیستند. بزرگترین مشکل ما بدنی بود. این ها درباشگاه هایشان بازی نمی کنند. در فوتبال امروز وقتی فوتبالیست نتواند بالای 11-10 کیلومتر بدود مشکل پیدا می کند. یکی از مشکلات ما گلزنی بود. موقعیت های خیلی بهتری نسبت به حریفان داشتیم. موقعیت های خیلی ساده را گل نکردیم و باید روی این مسائل کار کنیم. اتفاقات 8-7 ماه اخیر اگر به همین منوال ادامه پبدا کند هیچ موفقیتی به دست نمی آید.

وی افزود: این تیم باید حمایت شود. اینکه 4 عکس کنار زمین بگیریم و صحبت از حمایت کنیم و برویم فایده ای ندارد. حمایت را باید در عمل ببینیم. این تیم احتیاج به بازی دارد. اگر بازی نکنند در تورنمنت دچار مشکل می شوند. بازیکن بازی رسمی نکرده و دچار استرس است. این بازیکنان در باشگاه ها هم باید بازی کنند و در کوران مسابقات باشند. در تیم ملی نمی توانیم کار بدنی کنیم. فرصت این کار را نداریم. بازیکن سه چهار روز قبل می آید و شما نمی توانید این کار را انجام بدهید. بازیکن باید با بدن آماده به اردو بیاید. این مشکلاتی است که در این مدت بوده ولی تمام تبعاتش را پذیرفتم. الان هم پاسخگو هستم. به این بازیکنان اعتقاد دارم و می دانم قطعا شرایط شان بهتر می شود.

مهدوی کیا گفت: تجربه خیلی خوبی برایشان بود. باید این باخت ترکمنستان را تجربه می کردند تا در مرحله نهایی این اتفاق برایشان نیفتد. حریف را دست کم نگیرند. از کوچکترین موقعیت ها استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی امید در خصوص عملکرد و کارایی بازیکنان عنوان کرد: این داستان VAR که متاسفانه در هر سه بازی به ضرر ما بود را جدی بگیرند. برخی بازیکنان با تجربه ما هم شرایط ایده آل نداشتند. نمی توان آن ها را مقصر کرد. برخی از مصدومیت برگشته بودند. از نظر بدنی شرایط مناسبی نبود ولی از تک تکشان ممنونم. تمام تلاششان را کردند. به آن ها گفتم این اتفاقات را من می پذیرم. شما تلاشتان را کردید. روز خوب فوتبال ما نبود و بدشانس هم بودیم. توپ از سه قدم به تیر دروازه خورد یا توپ را از روی خط برگشت می دهند.

وی در مورد اینکه آیا ممکن است نفرات ایرانی به کادرفنی اضافه شوند، گفت: مشکلی در این مقطع نداشتیم. اگر بازی بیشتری داشته باشیم قعا شرایطمان بهتر خواهد شد. به عنوان مربی تجربیات خوبی به دست آوردیم که می توانیم در مراحل بعدی از آن ها استفاده کنیم ولی فعلا تا شهریور قرارداد داریم و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

مهدوی کیا در خصوص شرایط بد فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در مورد مسائلی صحبت می کنیم که در فوتبال دنیا حل شده، به عنوان عضوی از جامعه فوتبال ملی صلاح نمی دانم در مورد برخی مسائل صحبت کنم چون به خودمان بر می گردد. اگر به عقب برگردیم صحبت هایی که در شروع کار با من شده بود و من را ترغیب کردند که به ایران بیایم، چیز دیگری بود. نمی خواهم بگویم 180درجه، خیلی بیشتر از این است! درصدی از آن صحبت ها هم انجام نشد. تقریبا در عمل انجام شده قرار گرفتیم. در این مدت ولی اگر به همین منوال ادامه پیدا کند متاسفانه با شرایطی که من در تیم های دیگر آسیایی می بینم؛ از قافله عقب هستیم.

وی در مورد غیبت علیرضا رضایی اظهار داشت: پارسا جعفری خوب کارکرد. او روی گل هایی که خوردیم مقصر نبود. دروازه بانی اضافه کردیم که برای اولین بار به اردو می آمد. غیر از او دو بازیکن را شب قبل از بازی با قطر گرفتیم. دفاع چپ و راست اصلی شب قبل از بازی با قطر به ما ملحق شدند. نمی شود گلایه کرد. قراربود لیگ زودتر تمام شود. آنقدر کش دادند که به شب بازی ما رسید. صحبت از گذشته فایده ندارد. همیشه در این بخش ها مشکل داشتیم. اصلا دنبال بهانه نیستم. شرایط باشگاه ها را هم باید درک کرد اما این تیم احتیاج به حمایت دارد. اینکه فقط صحبت کنیم کافی نیست.

مهدوی کیا در خصوص تسویه حساب های شخصی پس از نتایج تیم ملی امید عنوان کرد: به این صحبت ها اهمیت نمی دهم. گفتم با علم به اینکه این اتفاق قرار است بیفتد به فکر خودم و رزومه نبودم. با علم به اینکه می دانستم خیلی ها منتظرند به من حمله کنند با یک تیم جوان رفتم. به فکر فوتبال ایران بودم. طبیعی است یک سری دنبال فرصت هستند. الان هم فرصت مناسبی است ولی با قدرت بر می گردیم. بچه ها تجربه خیلی خوبی به دست آوردند. پتانسیل خیلی خوبی وجود دارد. امیدوارم اتفاقات خیلی خوبی بیفتد. این حرف ها در کشور ما لوث شده است.

وی در مورد بازی های کشورهای اسلامی گفت: ما الان تکلیفمان مشخص نیست. لیگ و و بدنسازی تیم ها کی شروع می شود؟ طبق آنچه شنیدیم برنامه ما با هفته اول لیگ برخورد دارد. نمی دانیم بازیکنان را داریم یا نه؟ گلایه ام از این است که نمی دانیم برنامه ما چیست. نمی دانیم قرار است با کدام بازیکنان به این مسابقات برویم. با باشگاه تعامل داریم یا نه؟ هفته اول لیگ است. در موردش الان متاسفانه نمی توانم صحبتی داشته باشم.

سرمربی تیم ملی امید در مورد اینکه آیا در آینده دروازه بان های استقلال دعوت می شوند، اظهار داشت: شرایط سنی‌اش به ما نمی خورد و تمام شد. در همین تورنمنت می توانستیم از بازیکن بالای 21 سال استفاده کنیم ولی هرکسی شایسته باشد به اردوی تیم ملی دعوت می شود. با کسی مشکلی نداریم. هرکس توانایی داشته باشد درهای تیم ملی باز است. همیشه استقبال می کنیم. در انتخاب بازیکنان هر مربی سلیقه ای دارد و شاید اشتباه کند. در تیم ملی همیشه به روی همه باز است و با آغوش باز از همه بازیکنان استقبال می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز