خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر بهداشت؛

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار معارفه شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۹۹۴

مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با حضور معاون وزیر بهداشت، نمایندگان و مدیران شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، در این مراسم با اشاره به اینکه راهبرد اصلی این دانشگاه اولویت سنجی و سرعت بخشی در راستای اهداف جدید تعیین شده است گفت: افزایش سطح علمی دانشگاه، پژوهش محوری و تولید دانش بنیان در جهت توسعه سلامت، حل معضلات با رویکرد تحقیقات علمی و توجه به ظرفیت های دانشگاه‌ از جمله مهم ترین برنامه های پیش روی مدیریت جدید دانشگاه است.

وی همچنین ایجاد کمیته مطالعات در دانشگاه با رویکرد مشارکت نخبگان برای رفع چالش های موجود را نیز از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست که با حفظ دستاورهای درمانی در زمان همه گیری کرونا و در راستای طرح های مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد. 

در بخش دیگری از این مراسم یونس پناهی معاون وزیر بهداشت نیز با اشاره به اینکه هم اکنون در مرجعیت علمی و تولید دانش در منطقه در رتبه اول و در دنیا در جایگاه پانزدهم هستیم گفت: قانون حمایت از خانواده و ضرورت جوان سازی جمعیت نیز توسط مجلس به دولت ابلاغ شده است و لازم است دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز مانند دیگر دانشگاه های کشور و در راستای تحقق بخشی به این امر و در همکاری با دستگاه های مختلف شهری به این امر مبادرت کند.

وی همچنین حمایت از طرح های حوزه سلامت در غرب خراسان را نیز از وظایف وزارت بهداشت دانست و اطمینان داد که پیگیری امور بهداشتی، خدماتی و حوزه بهداشت و درمان منطقه انجام خواهد شد.

همچنین علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در این جلسه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان باید به غرب خراسان نگاه ویژه داشته باشد از ضرورت ایجاد دانشکده دندانپزشکی در حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: با وجود مستقل بودن دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از مشهد باز هم از بسیاری از امکانات و خدمات محروم هستیم و همین مسئله سبب کاهش بازده کمی و کیفی در حوزه درمان شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر و با وجود ظرفیت های موجود، تنها دانشکده پرستاری جوین به منظور افزایش سطح علمی و آموزشی ایجاد شده است ادامه داد: یکی از مطالبات ما از وزارت بهداشت ایجاد دانشکده دندانپزشکی در حوزه انتخابیه است و وزارت بهداشت قطعا باید به این موضوعات وارد شده و نگاه ویژه ای به غرب خراسان داشته باشد.

بهروز محبی دیگر نماینده سبزوار نیز با ضرورت ارائه برنامه های صورت گرفته و نگاه جامع آماری به خدمات صورت گرفته توسط رئیس قبلی دانشگاه و لزوم شاخص های آماری و ارتقاء رویکردهای سلامت محور خواستار توجه بیشتر به حفظ دستاوردهای مهم علمی و درمانی این دانشگاه شد.

علیرضا مسلم رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز خواستار همیاری دستگاه های اجرایی شهرستان در حمایت از مدیریت جدید این دانشگاه برای عملیاتی کردن برنامه های پیش روی دانشگاه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز