خبرگزاری کار ایران

بررسی ۱۹۱هزار پرونده در سال ۱۴۰۰ در حوزه زمین

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۳۸

مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد زمین در استان زنجان با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان زنجان که با حضور حسین پورمند مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مسئولان ستاد مرکزی مبارزه با فساد اقتصادی استان برگزار شد گفت: موضوع مبارزه با فساد در قوه قضائیه که در بیانیه گام دوم یک سند جامع است نیز آمده است، رویکردی مهم و اصلی است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق بروز فساد که می‌تواند اتفاق بیافتد، فساد در حوزه زمین است ادامه داد: تجربه نشان داده که نظارت‌های سنتی در گذشته چندان کارساز نبوده، بلکه امروز باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین رفت که استفاده از این سیستم‌ها ضمن تسریع در امر نظارت و اقدام، موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش نیروی انسانی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به ایجاد سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوه جرم قوه قضائیه که سامانه‌ای جامع و مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز است تأکید کرد: سازمان‌های مربوطه باید اطلاعات دقیق حوزه خود را در این سامانه قرار دهند، البته به گفته مسئولان، اطلاعات و دقت کار این سامانه هنوز به ۱۰۰درصد نرسیده اما در عین حال سامانه‌ای بسیار خوب و راهگشا است.

صادقی‌نیارکی با تأکید بر این موضوع که حفاظت از زمین و برخی گونه‌های گیاهی که بعضا گرانقیمت هستند باید مورد توجه سازمان‌ها قرار گیرد ادامه داد: امروز حفاظت از زمین و گونه‌های گیاهی در کشور برای مبارزه با آلودگی هوا امری بسیار ضروری است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دستور کار قوه قضائیه برای سال ۱۴۰۱ تعیین ۱۰ اولویت برای جرائم کیفری و حقوقی است و یکی از این عناوین مجرمانه که مورد تاکید ریاست قوه نیز است موضوع مبارزه با فساد در اراضی و تغییر کاربری غیر مجاز در زمین است که با توجه به اهمیت موضوع، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ماموریت یافت برای این امر ساز و کاری ایجاد کند که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در همین راستا ایجاد شده است.

حسین پورمند با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۹۱ هزار پرونده با موضوع حوزه زمین توسط همکاران قضایی دادگستری سراسر کشور رسیدگی شده است ادامه داد: با استفاده از این سامانه نزدیک ۹۴درصد از بروز تخلفات در حوزه زمین پیشگیری خواهد شد و امیدواریم در ادامه کار دقت پایش این سامانه به ۱۰۰درصد برسد.

پورمند گفت: استان زنجان چهارمین استانی است که سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در آن رونمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: عملکرد سامانه بستگی به انگیزه سازمان‌ها و متولیان امور زمین دارد که با همکاری و همراهی سازمان‌های حوزه زمین شاهد تحقق حقوق شهروندی و عامه در سطح کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز