خبرگزاری کار ایران

لیست روانشناسان مجاز «سهل‌الوصول» نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۰۱۲

​دبیر اجرایی انجمن مشاوره ایران با بیان اینکه سایت فهرست روانشناسان معتبر برای عموم جامعه سهل‌الوصول نیست گفت: سازمان نظام روانشناسی باید لیست روانشناسان را طوری منتشر کند که مردم دسترسی راحتی داشته باشند و یا اپلیکیشن‌هایی برای آن راه‌اندازی کند.

به گزارش ایلنا، سمیه فکریان درباره فعالیت روانشناسان تقلبی گفت: حرفه مشاوره و روانشناسی در سلامت روح و روان فرد، خانواده و جامعه بسیار تأثیرگذار است و بنابراین مردم قبل از اعتماد و سپردن آینده خود به این افراد باید درمورد صلاحیت علمی و اخلاقی آن‌ها مطمئن شده باشند.

وی افزود: همان‌طور که قبل از رجوع به یک متخصص برای بیماری جسمی خود تحقیق و پرسش می‌کنیم در این مورد هم باید از صلاحیت فرد مشاور یا روانشناسی که می‌خواهیم به او مراجعه کنیم مطمئن شویم.

فکریان از ورود دیرهنگام مسئولان به این قضیه انتقاد و تأکید کرد: مسئول اصلی جلوگیری از این نوع سوءاستفاده‌ها سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است. ما سال‌ها این دغدغه را مطرح کردیم که عده‌ای از این حوزه سوءاستفاده کرده و بهره می‌برند و آسیب‌های جدی به‌سلامت خانواده‌ها و جامعه می‌زنند و تأخیر مسئولان در رسیدگی به این موضوع باعث شد عده‌ای بدون هیچ تخصصی با ردیف کردن کلمات موزون و لاتین و بامهارت سخنوری خود، افرادی را دور خود جمع کنند.

دبیر اجرایی انجمن مشاوره ایران در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیویی تأکید کرد: افراد باید سال‌ها در این زمینه‌ها درس‌خوانده باشند و مطالعه کرده باشند نه اینکه با خواندن چند کتاب و مقاله، اظهارنظر کنند. هر مشاوره و روانشناس باید پروانه و مجوز کار، شماره ثبت و مهر داشته باشد و حتی عضویت صرف در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم ملاک ارائه مشاوره نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز