خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

صادرات هندوانه متعادل شد/ سردرگمی مردم تقاضای میوه را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۵۶۲

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: نرخ میوه و تره‌بار روند افزایشی به خود نگرفته است اما با کاهش قدرت خرید و سر درگمی مردم میزان تقاضا برای خرید کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر هنوز مردم نمی‌دانند مخارج و هزینه‌ها چگونه مدیریت کنند.

اسماعیل مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به عرضه میوه‌های سردرختی در میدان میوه و تره‌بار، گفت: زردآلو، توت فرنگی به بازار آمده‌اند و از هفته آینده هلو و شلیل در بازار عرضه خواهد شد.

وی با اعلام نرخ نوبرانه‌های میوه‌های بهاره، گفت: زردآلو در میدان میوه و تره‌بار کیلویی 30 تا 65 هزار تومان، توت فرنگی گلخانه‌ای و شمال کیلویی 30 تا 60 هزار تومان و هندوانه کیلویی 4 تا 6 هزار و 500 تومان بفروش می‌رسد.

مرادیان ادامه داد: با عرضه میوه‌های نوبرانه تمایل برای خرید و مصرف میوه‌های چون پرتقال، سیب و کیوی از بین رفته و تقاضا برای خرید میوه‌های بهاره افزایش پیدا کرده است. از همین روی، در حال حاضر قیمت سیب و پرتقال افت کرده و سیب زرد کیلویی 15 تا 30 هزار تومان و سیب قرمز کیلویی 8 تا 22 هزار تومان عرضه می‌شود.

این فعال صنفی با اشاره به کاهش روند صادرات هندوانه به ترکیه، گفت: صادرات هندوانه کم شده اما همچنان ادامه دارد و همین مسئله قیمت این میوه را در بازار داخلی متعادل کرده است.

مرادیان با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار صیفی‌جات متعادل است، افزود: قیمت گوجه فرنگی کیلویی 5 تا 10 هزار تومان، کدو کیلویی 6 تا 9 هزار تومان، بادنجان کیلویی 3 تا 6 هزار تومان، خیار کیلویی 3 تا 10 هزار تومان، سیب‌زمینی کیلویی 9 تا 14 هزار، نخود سبز کیلویی 10 تا 13 هزار تومان است.

به گفته وی؛ عمر عرضه باقلا در میدان 2 ماه است باقلا از ابتدای سال از دزفول، کاشان و شمال کشور آغاز و در نهایت باقلا کرمانشاه عرضه و به پایان می‌رسد؛ در حال حاضر باقلا در میدان کیلویی 3 تا 6 هزار تومان عرضه می‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به کاهش تقاضا برای خرید میوه و تره‌بار، تصریح کرد: نرخ میوه و تره‌بار روند افزایشی به خود نگرفته است اما با کاهش قدرت خرید و سر درگمی مردم میزان تقاضا برای خرید کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر هنوز مردم نمی‌دانند مخارج و هزینه‌ها چگونه مدیریت کنند.

به گفته وی؛ سبزی‌های بهاره مانند کنگر و ریواس با بارش‌های اخیر به‌دست آمده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ظرف هفته آینده در بازار عرضه شوند. قیمت سبزی خوردن در میدان میوه و تره‌بار کیلویی 5 تا 9 هزار تومان است.

مرادیان در پایان بیان کرد: قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود در حال عرضه متعادل و در نتیجه قیمت‌ها ثابت ماندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز