خبرگزاری کار ایران

۱۰ نکته خیلی مهم برای انتخاب البسه نوزادی و ملزومات

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۴۷۴

آیا یک نوزاد دختر یا پسر در راه دارید؟ احتمالا مانند تمام والدین جدید، برای انتخاب البسه نوزادی شوق دارید. پروسه خرید لباس نوزاد برای بسیاری از والدین یعنی دقت به: ایمنی، امنیت و رفاه، صرف‌نظر از سن. که فقط برخی از برند‌های ویژه به آن توجه دارند.

انتخاب و خرید لباس برای نوزادان ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما این امر حقیقت ندارد. دختر یا پسر شما می‌تواند یک سبک پوشش منحصر به فرد داشته باشد، درست شبیه شما و سبک شما. به احتمال زیاد در انتخاب لباس سه هدف دارید: سهولت در پوشش، دوام بالا به تناسب رشد و محافظت در برابر عوامل داخل و خارج از خانه.

نحوه خرید لباس نوزاد

نوزادان در مقیاس‌های فیزیکی مختلف به دنیا می‌آیند. به سرعت رشد می‌کنند. بنابراین، منطقی است که لباس‌های کودک در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف خریده شوند. در این مقاله 10 نکته عالی را برای انتخاب لباس و وسایل جانبی کودک ارائه می‌کنیم.

۱. جنسیت نوزاد برای خرید

اگر هنوز درباره نام کودک تصمیم نگرفته‌اید و قصد دارید تا زمان تولد منتظر بمانید، بهتر است لباس‌ها و وسایل جانبی غیر جنسیتی بخرید. وقتی زمان جشن قبل از تولد فرا می‌رسد، مطمئن شوید که لباس‌ها را با رنگ خنثی انتخاب کرده‌اید.

۲. لباس‌های سفید برای نوزاد

بر کسی پنهان نیست که بچه‌ها خیلی کثیف‌کاری می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از والدین از رنگ‌های روشن اجتناب می‌کنند. اما رنگ سفید بدترین دشمن شما نیست.

از بین بردن لکه‌ها از روی لباس‌های سفید غیرممکن نیست. بعلاوه، لباس‌های سفید برخلاف لباس‌های رنگی واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهند. برای تمیز کردن لباس‌های سفید یا روشن، مقداری سفیدکننده کلر روی لکه بریزید و لباس را با آب داغ 60 درجه بشویید. رنگ سفید به خوبی با سایر سبک‌ها و وسایل جانبی ست می‌شود.

۳. لباس‌های قابل تنظیم برای نوزاد

کودکان همواره در حال رشد هستند و نوزادان نورس معمولا در عرض یک ماه یا بیشتر از سایز لباس‌های خود بزرگ‌تر می‌شوند. شاید شما عادت داشته باشید همان لباسی را بپوشید که یک سال قبل می‌پوشیدید، اما نوزاد شما هرگز نمی‌تواند اینطور لباس بپوشد.

رفتن به فروشگاه لباس با دانستن اینکه نوزاد شما در عرض چند ماه از سایز لباس‌هایش بزرگ‌تر می‌شود، شاید طاقت‌فرسا باشد. بنابراین، خریدن لباس‌های قابل تنظیم که با رشد نوزاد بزرگ‌تر می‌شوند، به صرفه‌جویی مالی کمک می‌کند. وقتی نوبت به لباس نوزاد می‌رسد، خرید هوشمندانه می‌تواند تفاوت قابل توجهی در محدوده قیمت‌ها ایجاد کند.

گرایش به سمت لباس‌های فانتزی برای شما هزینه‌بر خواهد بود. لباس‌هایی که قابل تنظیم، فاقد جنسیت و بادوام هستند، به نوزاد کوچکتان یک استایل اروپایی می‌بخشند و برای یک مدت طولانی دوام خواهند داشت.

۴. لباس‌های فانتزی یک گزینه مردود هستند

لباس‌های فانتزی زیبا و فریبنده به نظر می‌رسند، اما بهتر است خرید آنها را به حداقل برسانید. این لباس‌های برند را برای مناسبت‌های خاص نگه دارید و به جای آن، لباس‌های خنثی، رامپر، شلوار و کلاه بخرید تا نوزادتان آنها را در ماجراجویی‌های روزمره خود به تن کند.

هرچه ساده‌تر انتخاب کنید، گزینه‌های بیشتری خواهید داشت و آسان‌تر خرید خواهید کرد. لباس پوشیدن نوزاد سرگرم‌کننده است، اما انتظار نداشته باشید که حتما با لباس‌های دارای روبان و دکمه از فروشگاه خارج شوید. هر چه لباس‌های نوزاد ساده‌تر باشند، نگهداری از لباس راحت‌تر خواهد بود و آن لباس دوام بیشتری خواهد داشت.

۱۰ نکته خیلی مهم برای انتخاب البسه نوزادی و ملزومات

۵. در مورد اندازه و اندام نوزاد مطمئن نیستید

هیچ سایز مناسبی برای همه نوزادان وجود ندارد و انتخاب لباس بر اساس سن یا وزن همیشه جواب نمی‌دهد؛ زیرا کودکان در سنین مختلف وزن و قد متفاوتی دارند. اما نگران باشید.

بعضی از برندها لباس‌هایی با اندازه‌های قابل تنظیم عرضه می‌کنند که بر اساس قد به فروش می‌رسند. این گزینه‌ها همه چیز را قابل کنترل می‌کنند، زیرا اندازه‌گیری قد کودک بسیار آسان‌تر از اندازه‌گیری وزن او است.

۶. راحتی بر مد ارجحیت دارد

لباس‌های فانتزی در قالب مد کودکان ممکن است زیبا به نظر برسند، اما توجه داشته باشید که راحتی در اولویت است. حتما پارچه‌های نرم را انتخاب کنید. برای مثال، پارچه‌های تهیه شده از الیاف بامبو و دوخت‌هایی که تیزی یا بیرون‌زدگی ندارند. ممکن است نوزاد شما در مجموعه‌های جدید یک برند معروف زیبا جلوه کند، اما اگر جنس لباس خارش‌آور یا نامطبوع باشد، نوزاد تمام مدت اشک می‌ریزد یا تا زمان بیرون آمدن از لباس احساس خارش خواهد کرد.

لباس‌هایی بخرید که درز و برچسب بیرونی دارند. لباس هایی که برای نوزاد مناسب هستند، ضد حساسیت‌اند و استاندارد دوخت بالایی دارند. به همین جهت، بررسی و خرید لباس نوزاد با الیاف طبیعی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانید بدون نگرانی از بابت بثورات پوستی یا خارش، لباس‌های فانتزی مورد نظرتان را بخرید.

۷. برای خرید لباس نوزاد به فصل‌ها توجه کنید

کودکان خردسال سرما و گرما را شدیدا حس می‌کنند. نگه داشتن آنها در لباس‌های نامناسب می‌تواند باعث بیماری آنها شود. در خرید لباس برای نوزادان نارس، بچه‌های زیر هفت سال و کودکان حساس به شرایط آب و هوا، مطمئن شوید که شرایط آب و هوا را لحاظ کرده‌اید.

بهترین راه برای انتخاب لباس نوزاد، خواندن برچسب محصول است. برای راحتی کامل، لباس‌های نوزادان از 50% ویسکوز بامبو و 50% پنبه ارگانیک تهیه می‌شوند. انتخاب صحیح به شما اطمینان می‌دهد که کودک در تابستان احساس خنکی و در زمستان احساس گرما می‌کند. همچنین می‌تواند نقش بسزایی در ماندگاری لباس‌ها داشته باشد.

۱۰ نکته خیلی مهم برای انتخاب البسه نوزادی و ملزومات

۸. در انتخاب البسه نوزادی بهداشت در اولویت است

نوزادان و کودکان نوپا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بنابراین باید مطمئن شوید لباسی که می‌پوشند کاملا بهداشتی است. آب گرم یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای ضدعفونی کردن لباس‌ها است.

لباس‌هایی بخرید که برای ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های با دمای بالا مقاوم باشند. لباس‌هایی را انتخاب کنید که با مواد شیمیایی، از جمله سفیدکننده‌ها، آمونیاک یا مواد شوینده ضدمیکروب واکنش نمی‌دهند.

۹. لباس‌های قابل شستشو را انتخاب کنید

ما در بسیاری از اوقات لباس‌هایی را انتخاب می‌کنیم که زیبا به نظر می‌رسند اما کاربردی نیستند. این لباس‌ها شامل مواردی می‌شوند که قابل شستشو نیستند. حتما برچسب لباس را چک کنید و مطمئن شوید که با ماشین لباسشویی و دست قابل شستشو هستند.

بهترین لباس‌ها در دمای 60 درجه قابل شستشو هستند که بهترین زمان برای ضدعفونی کامل لباس‌ها و ایجاد یک شرایط ایمن برای نوزاد است.

۱۰. البسه نوزادی را ساده انتخاب کنید

لباس‌ها و وسایل فانتزی ممکن است زیبا و فریبنده به نظر برسند، اما سادگی یک قانون طلایی است. سادگی می‌تواند شما را از مشکلات مربوط به لباس‌های فانتزی و ناراحت‌کننده برهاند. اگر این مسئله برای شما گیج‌کننده است، نکات زیر را در خرید لباس نوزاد رعایت کنید:

  • یقه پهن یا بندهای دور گردن-به نوزاد کمک کنید تا در ناحیه گردن احساس خارش نکند و هرچه را که باعث کوچک شدن یقه می‌شود از بین ببرید.
  • زیپ‌ها و چسب‌ها در جلو-پوشاندن و درآوردن لباس‌های زیپ دار یا چسبی بسیار راحت است و دیگر نیازی نیست نگران ثابت نشستن کودک خود باشید.
  • آستین‌های گشاد-کشیدن و درآوردن آنها راحت‌تر است. پوشاندن و درآوردن آستین‌های تنگ مدت زیادی طول می‌کشد و ممکن است برای نوزاد هم ناراحت‌کننده باشد.

نکته مهم

برخی تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که ارگانیک و پایدار هستند. اما برای آنکه یک تولیدکننده واقعا پایدار باشد، باید همه چیزش ارگانیک باشد. این نکته‌ای است که باید هنگام خرید و مقایسه کالاهای مشابه به صورت حضوری یا آنلاین در نظر داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز