خبرگزاری کار ایران

جهت احداثنیروگاه های جدید:

تخصیص بخش از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۷۵

به دنبال افزایش تولید لازم است ظرفیت‌های متناسب در شبکه‌ انتقال و توزیع ایجاد شود که آن نیز هزینه‌ای بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال می‌شود. ‌

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بنا است به منظور احداثنیروگا‌ه‌های جدید بخشی از منابع مالی صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی برق با اشاره به ظرفیت ۷۰ گیگاواتی صنعت برق اظهار داشت: کشور با تحت پوشش قراردادن بیش از ۲۹ میلیون مشترک تا پایان سال ۹۱ بزرگ‌ترین صنعت برق منطقه را در اختیار دارد و در جهان دارای رتبه چهاردهم است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی مصرف می‌شود و رشد سالانه آن حدود هشت درصد است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص استراتژی‌های وزارت نیرو جهت بهبود وضعیت اقتصادی و مدیریت صنعت برق گفت: اصلاح نظام اقتصادی صنعت برق و منطقی کردن نظام تعرفه، توسعه و بهسازی ظرفیت‌های تامین برق با الویت‌هایی از قبیل تولید برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیرانرژی، تولید هم‌زمان برق و حرارت و تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکا ترکیبی از این استراتژی‌ها است.

وی ادامه داد: ارتقای فنی شبکه‌های توزیع و کاهش تلفات، ارتقای سطح پایداری، فعالیت‌های زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعت برق، ارتقای ایمنی مشترکان و کارکنان، اجرای صحیح و قانونمند سیاست‌های اصل ۴۴، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فاینانس از منابع خارج کشور از راهبردهای وزارت نیرو برای بهبود وضعیت موجود است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نیرو گفت: توسعه ظرفیت‌های تولید، انتقال و توزیع برق متناسب با تقاضای مدیریت شده، حمایت جهت ایجاد ظرفیت ساخت سالانه حداقل ۵۰۰ مگاوات توربین بادی و پنج مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی، خرید تضمینی برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر بر اساس قیمت واقعی سوخت صرفه جویی شده از اقدامات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای احداثنیروگاه‌های جدید توسط بخش خصوصی، ساماندهی و حمایت از ایجاد شرکت‌های خصوصی توزیع انرژی حرارتی به منظور ارتقای نیروگاه‌های متداول به تولید همزمان برق و حرارت از دیگر این اقدامات به شمار می‌روند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این مطلب که برای پاسخگویی به این رشد تقاضا باید هرساله ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید به شبکه وارد شود افزود: افزودن چنین ظرفیت‌ تولیدی به شبکه‌سالانه حدود سه میلیارد یورو هزینه دارد.

وی تصریح کرد: به دنبال این افزایش تولید لازم است ظرفیت‌های متناسب در شبکه‌ انتقال و توزیع ایجاد شود که آن نیز هزینه‌ای بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال می‌شود. ‌

فلاحتیان با اشاره به پشتیبانی وزارت نیرو از طرح‌های تحقیقاتی اذعان داشت: بر طبق آخرین امار ارائه شده از سوی کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع ۲۰۱۳(CIRED) ایران پس از انگلستان و سوئد با سهم ۱۲ درصدی در پذیرش مقالات در رتبه سوم قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز