خبرگزاری کار ایران

پیام جنتی به اختتامیه جایزه ادبی سلمان هراتی:

دلشورهٔ کودکان آینده، در دریای شعر سلمان هراتی موج می‌زد

کد خبر : ۱۱۷۲۰۳

سلمان مسلمانی از کاروان آرمان‌خواه انقلاب اسلامی، سحر به دنیا آمده‌ای صبح اندیش بود که هر چند عمری کوتاه داشت اما همه همت بلند خویش را صرف پاکی‌ها و پاک‌ها نمود و آن‌گونه به امام انقلاب، دلبستگی داشت که یک مرید پاک‌باخته و یک مراد به حق پیوسته. روح سترگش بی‌قرار انقلاب در وادی موعود بود.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مراسم اهدای جایزه ادبی سلام سلمان از سلمان هراتی به عنوان دریایی پرگوهر که دل‌شورهٔ کودکان آینده و نسل‌های بعد از خود در آن موج می‌زد یاد کرد.
به گزارش ایلنا، علی جنتی در این پیام که عصر روز ۹ آبان ۱۳۹۲ توسط قادر طراوت‌پور رییس دفتر شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانده شد، آورده است: سلمان مسلمانی را از کاروان آرمان‌خواه انقلاب اسلامی، سحر به دنیا آمده‌ای صبح اندیش بود که هر چند عمری کوتاه داشت اما همه همت بلند خویش را صرف پاکی‌ها و پاک‌ها نمود و آن‌گونه به امام انقلاب، دلبستگی داشت که یک مرید پاک‌باخته و یک مراد به حق پیوسته. روح سترگش بی‌قرار انقلاب در وادی موعود بود.
وی ادامه داده: او شاعر سال‌های غربت امام و انقلاب و دغدغه‌های دینی مستضعفان که لحظات ناب عرفان و حماسه را در بیکرانه‌های افق ادبیات جستجو می‌کرد، نگاه خویش را به بسیط روزهای نیامده دوخته بود، ولی ناگاه در چنین روزهای حزن انگیز، همه زلالی خویش را به آسمان تقدیم کرد.
اینک در کنار «قیصر امین‌پور» و «سید حسن حسینی» و دیگر شاعران بزرگ و کوچک این آب و خاک در جهانی دیگر آرمیده، از سرچشمه شراب ناب ازلی سیراب است.
جایزه ادبی سلام سلمان به همت کانون و حوزهٔ هنری سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین دورهٔ خود در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال به ۳ شاعر برگزیده اهدا شد و دو شاعر دیگر نیر مورد تقدی قرار گرفتند.
متن کامل پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:
«برگ‌ریزان فرا می‌رسد، بی‌هیچ خویشتنی، یاد شاعران در خاطر زنده می‌شود «منوچهری» شاعر صورت‌گر، طبیعت، پاییزان را به جامه رنگ‌رزان تشبیه می‌کند و چه بسیار شاعران دیگر که پاییز را به زیبایی توصیف کرده‌اند؛ اما پاییز برای ما یادآورخاطره شاعر دیگری است.
اینک دیرگاهی است که در دومین ماه رنگارنگ پاییز، خاطره زیبای آسمانی شدن پرنده سبک‌بال شعر انقلاب اسلامی، شادروان «سلمان هراتی» را در یاد‌ها پاس می‌داریم.
او شاعر سال‌های غربت امام و انقلاب و دغدغه‌های دینی مستضعفان که لحظات ناب عرفان و حماسه را در بیکرانه‌های افق ادبیات جستجو می‌کرد، نگاه خویش را به بسیط روزهای نیامده دوخته بود، ولی ناگاه در چنین روزهای حزن انگیز، همه زلالی خویش را به آسمان تقدیم کرد.
اینک در کنار «قیصر امین‌پور» و «سید حسن حسینی» و دیگر شاعران بزرگ و کوچک این آب و خاک در جهانی دیگر آرمیده، از سرچشمه شراب ناب ازلی سیراب است.
سلمان مسلمانی را از کاروان آرمان‌خواه انقلاب اسلامی، سحر به دنیا آمده‌ای صبح اندیش بود که هر چند عمری کوتاه داشت اما همه همت بلند خویش را صرف پاکی‌ها و پاک‌ها نمود و آن‌گونه به امام انقلاب، دلبستگی داشت که یک مرید پاک‌باخته و یک مراد به حق پیوسته. روح سترگش بی‌قرار انقلاب در وادی موعود بود و چونان دریایی پرگوهر، دلشوره کودکان آینده و نسل‌های بعد از خود را موج می‌زد، او سلمان بود و با نفس سلیم از دنیای کوچک ما به جهان لایتناهی عروج کرده است روحش شاد و روانش آرام.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز