خبرگزاری کار ایران

برندگان جایزه ادبی سلمان سلام در تنکابن معرفی شدند

کد خبر : ۱۱۷۲۰۰

برگزیدگان نخستین جایزه ادبی سلمان سلام در بیست و هفتمین سالگرد درگذشت سلمان هراتی معرفی و جوایز خود را در آیین پایانی این رویداد ادبی دریافت کردند.

ایلنا: سه برگزیده اصلی جایزه ادبی سلمان سلام؛ در بخش‌های شعر کودک، نوجوان و بزرگ‌سال توسط دو گروه داوری معرفی شدند و جوایز آن‌ها شامل لوح تقدیر و ۲۰ میلیون رالد جایزه نقدی روز ۹ آبان در تنکابن به آنان اهدا شد.
به گزارش ایلنا، این جایزه ادبی را کانون و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به شاعرانی اهدا می‌کند که در آثار آنان به حکمت ایرانی و حکمت اسلامی توجه شده است یا نوع نگاه آنان به دیدگاه‌های زنده یاد سلمان هراتی نزدیک‌تر است.
بر همین اساس با داوری علیرضا قزوه، موسی بیدج، مصطفی علی‌پور، بابک نیک طلب و کمال شفیعی در بخش شعر کودک غلامرضا بکتاش، در بخش شعر نوجوان مریم هاشم‌پور و در بخش بزرگ‌سال علی محمد مودب‌ به عنوان حایزان دریافت اینجایزه معرفی شدند.
همچنین از نسرین حیایی تهرانی و وحیده افضلی به صورت جداگانه با اهدای لوح تقدیر و ۵ میلیون رالح جایزه نقدی قدردانی شد.
هدایایی نیز از سوی علی جنتی، حوزه هنری و کانون به پدر، مادر، همسر و رسول و رابعه دو فرزند سلمان هراتی در همین آیین اهدا شد.
در بیانیهٔ پایانی گروه داوری که توسط بابک نیک‌طلب خوانده شد با اشاره به اینکه سلمان هراتی آثاری برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگ‌سال سروده است خاطر نشان شده که در این مسیر آنچه که مورد نظر هیات داوران بود، توجه به خط و مسیری است که که از آغاز تمدن ایرانی، اسلامی هماره مدنظر حکیمان و شاعرانی مانند فردوسی، حافظ، سعدی و صائب و… بوده و آن بهره‌مندی از حکمت اسلامی، ایرانی در آثار فاخر ادبیات این مرز و بوم است.
تنکابن زادگاه و مدفن شاعر شهیر انقلاب روز ۹ آبان ۱۳۹۲میزبان برگزاری نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز