خبرگزاری کار ایران

فرزنده خوانده ایرج خواجه امیری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

موسیقی هیچ تبلیغی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۵۱

چرا صدا و سیما شبکه‌ای را به موسیقی اختصاص نمی‌دهد تا کلیپ‌ها با موازین جمهوری اسلامی ایران ساخته شوند و به گوش مردم کشورمان برسند؟

ایلنا: امیر احسان فدایی(فرزند خوانده ایرج خواجه امیری) به تازگی آلبوم «منو حسن کن» را روانه بازار موسیقی کرده است که با استقبال خوبی مواجه شده است. وی با اشاره به اینکه این اثر بیش از هفت سال به طول انجامیده است، گفت: حساسیت برای ارائه کاری خوب و مناسب و همینطور روند صدور مجوز انتشار آلبوم نیز دو سال به طول انجامید. متاسفانه افراد و مسئولانی که در گذشته وظیفه صدور مجوز و انتشار یک آلبوم موسیقیایی را برعهده داشتند، همکاری نمی‌کردند و به همین دلیل مجوزهای آلبوم موسیقیایی‌گاه با چندین سال تاخیر صادر می‌شد.
این خواننده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره مشکلات پیش رو هنرمندان جوان گفت: من از دوران کودکی عاشق موسیقی ایرانی بودم و به همین دلیل از ۱۴ سالگی وارد عرصه موسیقی شدم و در کنار بزرگان موسیقی ایران گام برداشتم؛ متاسفانه من با چنین سابقه هنری با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده‌ام چه برسد به بقیه دوستانم!
فدایی که سابقه خوانندن در تیتراژ سریال‌های چمدان، نون و ریحون، من نه منم، غیر محرمانه، بزرگ مرد کوچک، اینجا خانه من است و… را دارد، خاطرنشان کرد: شاید به نظر برسد که خوانندگی یک اثر می‌تواند کاری بسیار سهل و ساده باشد در صورتی که یک خواننده برای ارائه آلبومش باید از هفت خان رستم عبور کند تا شاید بتواند کارش را به بهترین شکل ارائه و با استقبال مردم مواجه شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که من و سایر همکارانم در عرصه موسیقی با آن روبرو هستیم، مساله تبلیغات است. یک اثر موسیقیایی خوب در صورتی خوب خواهد بود که شنیده و با استقبال مردم پاسخ داده شود در غیر این صورت آن اثر سوخته محسوب می‌شود. چرا صدا و سیما شبکه‌ای را به موسیقی اختصاص نمی‌دهد تا کلیپ‌ها با موازین جمهوری اسلامی ایران ساخته شوند و به گوش مردم کشورمان برسند؟
به گفته فدایی، عدم تبلیغات صحیح باعثمی‌شود تا کارهای خوب شنیده نشوند و تنها کارهای موسیقیایی که با فلان تهیه کننده یا کارگردان در ارتباط هستند، دیده و شنیده شوند اما اثر دیگری که شاید به مراتب بهتر باشد اصلا به چشم نیاید.
این هنرمند جوان درباره نقش تهیه کننده و اسپانسر برای حمایت از یک اثر فرهنگی گفت: اسپانسر و تهیه کننده نقش اساسی در تولید یک اثر موسیقیایی دارند. من حدودا ده سال تهیه کنندگی آلبوم‌های اساتید بزرگی مانند آقایان ایرج، گلپایگانی، افتخاری و اولین آلبوم احسان خواجه امیری با عنوان «من و بابام» را برعهده داشتم اما در حال حاضر به دلیل عدم وجود قانون کپی – رایت در کشورمان، بسیاری از تهیه کننده‌ها تمایلی به ورود به این عرصه ندارند مگر اینکه یک اثر با استقبال مردم مواجه شود و تهیه کننده با اجرای کنسرت بتواند هزینه و سرمایه خود را به اصطلاح برگرداند در غیر این صورت خواننده خودش باید سرمایه داشته باشد که تقریبا غیرممکن است یا یک شخصی از بیرون نقش اسپانسر را بازی کند که به دلایل گفته شده، این اتفاق نیز کمتر رخ می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز