خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد:

گردانندگان سایت‎های فروش داروهای غیرمجاز در گیلان دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۳

در اجرای عملیات پانگه آ 5 كه با مشاركت 88 كشور جهان از جمله ایران، به درخواست پلیس اینترپل جهت شناسایی گردانندگان سایت های فروش داروهای غیر مجاز اینترنتی در فضای سایبر به مرحله اجرا در آمد.

ایلنا-رشت: رئیس پلیس فتای گیلان، گفت:در اجرای عملیات پانگه آ 5، دو نفر از گردانندگان سایت های فروش داروهای غیر مجاز اینترنتی را شناسایی و دستگیركرد.

به گزارش ایلنا از رشت به نقل از پلیس گیلان ایرج محمدخانی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در اجرای عملیات پانگه آ 5 كه با مشاركت 88 كشور جهان از جمله ایران، به درخواست پلیس اینترپل جهت شناسایی گردانندگان سایت های فروش داروهای غیر مجاز اینترنتی در فضای سایبر به مرحله اجرا در آمد.

وی خاطر نشان کرد: تیم رصد پلیس فتای  گیلان نیز توانست64 سایت اینترنتی فعال در زمینه فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی را كشف و شناسایی نماید که دو سایت از 64 سایت اینترنتی فعال در زمینه فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی مربوط به این استان  بوده كه با هماهنگی مقام قضایی دو نفر از گردانندگان آن دستگیر و 200 قلم انواع دارو غیر مجاز و تقلبی از آنان كشف و ضبط شد.

این مسوول، ابرازداشت:  متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند، و62 سایت دیگرمربوط به استانهای دیگر بوده كه مشخصات شان جهت اقدامات قانونی به استانهای مربوطه اعلام شد.

محمد خانی، متذکر شد: این وب سایت ها با تبلیغات اغوا كننده، كاربران را اغفال و در قبال دریافت وجه مورد نظر داروهای غیرمجاز و تقلبی را از طریق پست برای آنان ارسال می كردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان فمعتقد است  با توجه به اینكه توزیع، عرضه و فروش اینترنتی داروهای غیر مجاز خارج از شبكه دارویی هر كشوری می تواند بهداشت و سلامت جامعه را دچار مخاطره نماید، برخورد با باندها و شبكه های فعال در اینترنت از طریق سازمان اینترپل جهانی مورد پیگیری قرار گرفت.

به گفته محمد خانی،در همین راستا طرح مذكور در مهرماه سال جاری به اجرا گذاشته شد و پلیس فتای  گیلان نیز با بهره جستن از توان فنی و تخصصی كارشناسان، توفیقات خوبی را در شناسایی و مقابله قاطع و قانونی با این قبیل سایت ها تحصیل کرده است.

وی اذعان داشت:  استفاده از داروهای غیر مجاز و تقلبی كه خارج از شبكه دارویی كشور توزیع می شود می تواند اثرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

این مقام مسوول در پایان به شهروندان توصیه كرد، به هیچ وجه اقدام به خرید داروهایی كه از طریق سایت های اینترنتی تبلیغ و عرضه می شوند، نكنند و حتماً برای تهیه دارو حتی از مبادی مجاز و قانونی با پزشك خود مشورت كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز