خبرگزاری کار ایران

در یک اقدام خداپسندانه از سوی خانواده جوان ناکام الیگودرزی،

جوان ناکام وسرباز الیگودرزی به ۴ نفر زندگی بخشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲

پسر ۱۹ ساله‌ای که پس از پایان مرخصی به پادگان امام حسین (ع) در تهران بازمی‌گشت، با یک خودرو که با سرعت بالایی در حرکت بود، تصادف کرد و دچار مرگ مغزی شد. خانواده این جوان الیگودرزی وقتی از پزشکان شنیدند امیدی به بازگشت وی به زندگی نیست دو کلیه، کبد و دریچه قلب او را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

 خرم آباد - ایلنا: پسر ۱۹ ساله‌ای که پس از پایان مرخصی به پادگان امام حسین (ع) در تهران بازمی‌گشت، با یک خودرو که با سرعت بالایی در حرکت بود، تصادف کرد و دچار مرگ مغزی شد. خانواده این جوان الیگودرزی وقتی از پزشکان شنیدند امیدی به بازگشت وی به زندگی نیست دو کلیه، کبد و دریچه قلب او را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، پسر ۱۹ ساله‌ای که پس از پایان مرخصی به پادگان امام حسین (ع) در تهران بازمی‌گشت، با یک خودرو که با سرعت بالایی در حرکت بود، تصادف کرد و دچار مرگ مغزی شد. خانواده این جوان الیگودرزی وقتی از پزشکان شنیدند امیدی به بازگشت وی به زندگی نیست، دو کلیه، کبد و دریچه قلب او را به بیماران نیازمند اهدا کردند.  

«مجتبی شهریسوند» ۲۰ روز پیش از خانواده‌اش در شهرستان الیگودرز استان لرستان دور شد و به تهران آمد تا دوران خدمت سربازی را بگذراند.

فرار راننده از صحنه حادثه

مجتبی هفتم مهر امسال چند ساعت از فرمانده‌اش مرخصی گرفت تا گشتی در شهر بزند. پس از پایان ساعت مرخصی به سمت پادگان حرکت کرد، در حال عبور از عرض خیابان بود که ناگهان یک خودروی پراید که با سرعتی بالا در حرکت بود، با وی تصادف و از محل حادثه فرار کرد. چند نفر از هم خدمتی‌های مجتبی و واحد دژبانی پادگان با دیدن این صحنه بلافاصله به سمت مجتبی که نقش زمین شده بود، رفتند و او به مرکز درمانی منتقل شد. افراد دیگر نیز به تعقیب راننده فراری پرداختند اما موفق به دستگیری وی نشدند و راننده در شلوغی شهر ناپدید شد.

در پی این حادثه، جوان مصدوم در بیمارستان امام حسین (ع) تحت عمل جراحی قرار گرفت و پزشکان تلاش برای نجات وی را آغاز کردند. زندگی به چهار نفر لبخند زد پس از جراحی و گذشت یک روز از بستری شدن مجتبی، در حالی که پدر و برادرش از شهرستان به تهران آمده بودند، پزشکان مرگ مغزی او را تائید کردند و به خانواده‌اش گفتند دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست و بهتر است اعضای بدن او را اهدا کنند تا با این کار خداپسندانه بیماران دیگری نجات یابند.

پدر مجتبی با شنیدن این حرف‌ها تصمیم مهم خود را گرفت و در پی اقدامی خداپسندانه با اهدای اعضای بدن فرزندش به دیگران زندگی بخشید. به این ترتیب مجتبی که اولین فرزند خانواده بود به بیمارستان مسیح‌دانشوری تهران منتقل شد و دو کلیه، کبد و دریچه قلب او به بیماران نیازمند هدیه شد.

در پی مرگ این جوان، تحقیقات پلیس برای دستگیری راننده خطاکاری که از صحنه حادثه گریخته بود، آغاز شد تا این‌که چند روز پیش متهم در حالی که دچار عذاب وجدان شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد. بنابراین گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز