خبرگزاری کار ایران

دبیركل خانه كارگر:

كارگران در وضعیت بسیار سختی قرار دارند

کد خبر : ۱۱۳۸۹

عدم همخوانی عرضه و تقاضا و تعادل بخشی و عمقی در بخش های اقتصادی كشور ناشی از عدم مدیریت و تلاش برای اعمال مدریریت در بازار پول و باعث بروز دو پدیده نامیمون كاهش شدید ارزش پول ملی و نقدینگی شده است.

دبیركل خانه كارگر گفت: از خارج نمی خواهیم كارگر بیاویم كه دلار نیاز داشته باشیم و كارگر نیز به دلار نیاز ندارد اما چرا ارزش پول ملی را كاهش می دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لنگرود علیرضا محجوب امروز در نشست دبیران خانه كارگر و هیات های اجرایی خانه كارگر سراسر كشور در مجتمع تفریحی اقامتی چمخاله محور عمده و اساسی برخی تشكیلات خانه كارگر را سیاست های ارزی و از تاثیرات آن در زندگی مردم عنوان كرد.

وی خاطرنشان كرد: عدم همخوانی عرضه و تقاضا و تعادل بخشی و عمقی در بخش های اقتصادی كشور ناشی از عدم مدیریت و تلاش برای اعمال مدریریت در بازار پول و باعث بروز دو پدیده نامیمون كاهش شدید ارزش پول ملی و نقدینگی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اگر تولیدكننده ای نتواند امسال صد میلیون تومان برای خرید مواد اولیه خود تسهیلات دریافت كند به دلیل كاهش ارزش پول ملی در سال آینده ناگریز باید دو برابر آن را باری خرید همین مواد پرداخت كند و این مساله متاسفانه در زندگی مردم نیز به وجود آمده است.

محجوب تصریح كرد: پیش از اینکه نرخ دلار نزول یابد ارزش پول تقلیل و دلیل آن حجم بالای نقدینگی در قالب اجرای طرح هدفمند كردن یارانه ها بود.

وی با اشاره به تلاش های معاون اول وقت احمدی نژاد برای كاهش حجم نقدینگی در كشور ابراز داشت: دولت بلافاصله پس از رها شدن از پرویز داوودی به عنوان معاون اول سختگیر كار گذشته را از سر گرفت.

به گفته وی اتخاذ تصمیمات غیر اقتصادی از جمله از اعتبار انداختن سازمان برنامه و بودجه وقت و انتخاب افراد غیراقتصادی در بدن دولت باعث شده در وضعیت بسیار سختی قرار بگیریم و كارگران نیز در یك وضعیت بسیار سختی قرار بگیرند.

وی ضمن سفارش به ملت ایران از جمله كارگران به اجرای فرامین مقام معظم رهبری تاكید كرد: نمی توان زندگی مردم را نادیده بگیریم و تشكیلات كارگری وظیفه و رسالتش تبیین یك راه كار اساسی برای برون رفت از این وضعیت نامناسب است.

محجوب با تاكید براینكه كارگران كشور نیاز به دلار ندارند متذكر شد: نمی خواهیم كارگر از بیرون بیاوریم كه دلار بخواهیم اما چرا ارزش پول ملی راكاهش می دهید شما كه بلد نیستید بروید كنار امام (ره) فرمود هر كسی نمی تواند برود كنار.

وی در ادامه بیان داشت: حفظ ارزش پول ملی از مرزهای جغرفیایی و سیاس كشور مهم تر است.

وی با اشاره به اوج رسیدن تقاضای دلار در كشور تقاضای صد میلیارد دلار در سال را یك تقاضای بی سابقه در كشور نامید و اظهار كرد: به جای پرداختن به پول ملی تولید ملی و كار كارگر ایرانی اصل مطلب را رها كردید و طبیعی است كه وقتی این همه تقاضا است همه به دنبال دلار برای سود بیشتر می روند.

وی در خاتمه به دعوت از حسین كمالی وزیر وقت اسبق كار و امور اجتماعی برای حضور در انتخابات دوره آینده در ریاست جمهوری حسین كمالی را بهترین گزینه ممكن برای جامعه كارگری كشور عنوان كرد و گفت: اهمیت این مطلب در این است كه برای اولین بار تشكیلات كارگری در كشور برای چنین انتخاباتی منتخب دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز