خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

یکی از دلایل ممتاز شدن روز عرفه در تاریخ اسلام دعای عرفه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۹۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان: یکی از دلایل ممتاز شدن نهم ذی‌الحجه(روز عرفه) در تاریخ اسلام دعای عرفه است؛ لذا دقت در مضامین رفیع و انسان ساز این دعا می‌تواند زمینه خودشناسی و تحولی بزرگ را در انسان فراهم آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان: یکی از دلایل ممتاز شدن نهم ذی‌الحجه(روز عرفه) در تاریخ اسلام دعای عرفه است؛ لذا دقت در مضامین رفیع و انسان ساز این دعا می‌تواند زمینه خود‌شناسی و تحولی بزرگ را در انسان فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خود‌شناسی را مهم‌ترین ثمره روز عرفه عنوان کرد و گفت: کسی که روز عرفه را درک کند به‌واسطه نیل به خود‌شناسی و توبه و بخشش گناهان می‌تواند زندگی را از سر گرفته و آینده جدیدی را برای خود رقم بزند.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در جمع خبرنگاران در رابطه با دعای عرفه گفت: این دعا منسوب به امام حسین(ع) است که ایشان در مراسم حج، بعد از نماز ظهر به همراه خانواده و اصحاب خود به ذکر این دعا پرداختند، از آن پس برگزاری دعای عرفه مرسوم و رایج شد.
وی با اشاره به اینکه در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان روز عرفه هم‌تراز و هم‌شأن با اعیاد بزرگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ممتاز شدن نهم ذی‌الحجه(روز عرفه) در تاریخ اسلام دعای عرفه است؛ لذا دقت در مضامین رفیع و انسان ساز این دعا می‌تواند زمینه خود‌شناسی و تحولی بزرگ را در انسان فراهم آورد.
مهدوی تصریح کرد: خوشبختانه در سراسر کشور همه مردم هم‌نفس با حجاج بیت‌الله الحرام به ذکر دعا و مناجات و نیایش و طلب بخشش و مغفرت در مکان‌های مقدس می‌پردازند، همچنین در تمام حسینیه‌ها، مساجد و تکایای استان لرستان همزمان با سراسر کشور ندای این نیایش طنین‌انداز می‌شود.
مدیرکل تبلیغات استان در پایان اظهار کرد: جلسه مرکزی و محوری دعای عرفه در مصلی الغدیر خرم ‌آباد بعد از نماز ظهر برگزار می‌شود، همچنین در مساجد و دانشگاه‌های سایر شهرستان‌ها نیز به همین منوال است؛ لذا از آحاد مردم دعوت می‌کنیم که با حضور در این مراسمات پرفیض به مدد پروردگار از لطف و عنایات الهی بهره‌مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز