خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

صنعت و کشاورزی، نقشه راه توسعه اشتغالزایی در استان البرز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۲

دلائل عدم تحقق میزان اشتغال از سوی دستگاه های استان قانع کننده نیست. / مدیران کل دستگاه‌ها شخصا در جلسات کارگروه اشتغال شرکت کنند. / همایش بزرگ دعوت از سرمایه‌گذاران در البرز برگزار می‌شود / جبهه اشتغالزایی در استان فعال شود.

ایلنا: استاندار البرز تصریح کرد: توسعه استان البرز و ایجاد اشتغال پایدار با حرکت در مسیر صنعت و کشاورزی محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید طاهر طاهری عصر یکشنبه در جریان تشکیل پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد میزان تعهدات شغلی دستگاه‌های اجرایی استان را راضی کننده ندانست و اظهار داشت: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی از عملکرد خود در تحقق سهم اشتغال راضی بودند در این نشست با شور خاصی به بیان گزارش عملکرد خود می‌پرداختند.

استاندار البرز همچنین بیان کرد: دستگاه‌هایی که به میزان ۵۰ درصد تعهدات خود نیز عمل کرده باشند جای قدردانی دارد و مابقی که به کمتر از ۳۰ درصد تعهدات خود عمل کرده‌اند باید دلیل اهمال کاریشان را بیان کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های کم کار نیز مشمول تذکر کتبی و بیان علت ضعف در عملکرد خواهند شد؛ ضمن اینکه باید از وزارتخانه متبوع نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با انتقاد از عدم حضور برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه کارگروه اشتغال استان و اعزام نمایندگان تصریح کرد: اگر برخی از مدیران مشکل حضور در جلسات را دارند باید پیش‌تر با دلائل قانع کننده عذر خود را اعلام کنند و از این به بعد نیز هیچ مدیری نباید از جانب خود در جلسات نماینده اعزام کند.

نقشه راه توسعه اشتغال در البرز صنعت و کشاورزی است

استاندار البرز در ادامه نقشه راه و راهبرد کلیدی توسعه اشتغال را در دو بخش «صنعت» و «کشاورزی» راهگشا دانست و اظهار داشت: از دو مسیر صنعت و کشاورزی می‌توان توسعه استان را رقم زد و در کنار آن مشاغل پایدار را نیز ایجاد کرد.

حفظ اشتغال موجود مهم‌تر از ایجاد شغل جدید

طاهری همچنین حفظ اشتغال را مهم‌تر از ایجاد شغل‌های جدید قلمداد کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید شغل‌های ایجاد شده در استان از بین برود؛ در کنار تلاش برای حقظ مشاغل باید زمینه ایجاد شغل‌های جدید را نیز فراهم ساخت.

نماینده عالی دولت در ادامه از برگزاری همایش بزرگی نیز در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این همایش بزرگ به منظور معرفی توانمندی‌های استان در حوزه صنعت و کشاورزی برگزار می‌شود و طی آن از سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری دعوت به عمل خواهد آمد.

وی افزود: درهای استان البرز به روی سرمایه گذاران باز شده است و طرح‌های ویژه نیز به فوریت پیگیری می‌شوند.

استاندار البرز در ادامه یادآور شد: همانگونه که در برهه هشت سال دفاع مقدس اتاق جنگ را اداره می‌کردیم امروز نیز باید سنگر اشتغالزایی ایجاد کنیم و مدیران جهادگونه به منظور به ثمر رساندن این مهم که بخشی از جهاد اقتصادی نیز بشمار می‌رود وارد عمل شوند.

پرداختن به نرخ بیکاری و افزایش میزان مهاجرت‌ها در استان از دیگر محورهای این کارگروه بود.

طاهری همچنین در ادامه بیان کرد: فرصت‌ها به سرعت در گذرند و آنچه باقی می‌ماند تنها عملکرد ما است بنابراین باید در طول خدمت به نحوی حرکت کنیم که هنگامی که به پشت سرخود می‌نگریم وجدانی راحت داشته باشیم.

ارائه گزارش اجمالی از وضعیت شاخص‌های جمعیتی و بازار کار استان، تشریح گزارش عملکرد اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۲، ارائه گزارش عملکرد بانک‌های عامل در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی، خرد و خود اشتغالی و تشریح توزیع بانکی دستگاهی اعتبارات قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال ۹۲ از دیگر محورهای کارگروه اشتغال استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز