خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سازمان‌های مردم نهاد فرصت حضور در مسائل ایمنی را داشته باشند/ تامین معیشت کارگر آسیب‌دیده دردی دوا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۹۶

رئیس هیات مدیره کانون انجمن مسئولان ایمنی و بهداشت کار توضیح داد: توجه به مسائل تعاملات صنفی و مباحث تخصصی در زمینه ایمنی می‌تواند کمک شایانی به تامین اجتماعی در حفظ منابع مادی کند.

ابوالفضل اشرف‌منصوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره شرایط ایمنی کارگاه‌ها توضیح داد: کانون انجمن مسئولان ایمنی و بهداشت کار همان دیدگاه پیشین را نسبت به مسائل ایمنی را دارد. امیدوار هستیم، وزیر کار دولت سیزدهم با دیدگاهی که نسبت به مسائل تشکل‌گرایی دارد، مسائل حوزه ایمنی را به سمت و سویی سوق دهد تا فرصت بهره‌مندی از ظرفیت‌های تشکل‌های تخصصی فراهم شود.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن مسئولان ایمنی و بهداشت کار کشور با بیان اینکه تعداد بازرسان ادارات کار پاسخگوی تعداد کارگاه‌ها نیست، توضیح داد: در حوزه ایمنی نیازمند مشارکت اجتماعیِ صنفی هستیم. صنف تخصصی ایمنی و بهداشت می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تعامل بیشتر میان تشکل‌ها و اصناف دیگر باشد. این موضوع نه تنها عاملی برای تعامل بیشتر میان تشکل‌هاست بلکه تعامل صنفی و دستگاه‌های دولتی را افزایش می‌دهد. 

وی ادامه داد: سازمان مردم نهاد، تعاملات صنفی، تعالات صنفی با دستگاه‌های اجرایی و تعامل صنوف با دولت باید مورد توجه قرار گیرد تا زمینه بازخورد مناسب فراهم شود. اگر زمینه بازخورد مناسب فراهم شود، می‌توان حوادث ناشی از کار را کاهش داد. امیدوارم در پرتو این برنامه‌ها بتوان جان نیروی انسانی و کارگران را حفظ کرد. 

اشرف‌منصوری با اشاره با چانه‌زنی‌ها انجام شده در وزارت کار برای ایمنی کارگاه‌ها و حفظ جان کارگران اظهار کرد: اگر مزدبگیر در سلامت نباشد یا سطح سلامت او کاهش یابد، معیشت هم معنا نخواهد داشت. کارگری که در حادثه‌ای دچار نقص عضو شده، معیشتی که به دست می‌آورد لذت چندانی برای او نخواهد داشت. 

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در ارتباط با هزینه‌های تحمیلی سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: تامین اجتماعی سالانه هزینه هنگفتی به عنوان جبران خسارت ناشی از حوادث کار به کارگران می‌پردازد. توجه به مسائل تعاملات صنفی و مباحث تخصصی در زمینه ایمنی می‌تواند کمک شایانی به تامین اجتماعی در حفظ منابع مادی کند. 

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی زیرمجموعه وزارت کار به حساب می‌آید. آقای عبدالملکی معتقد است، سازمان تامین اجتماعی باید در زمینه پیشگیری از حوادث ناشی از کار سرمایه‌گذاری کند. همچنین فرهنگ‌سازی مناسب می‌تواند در هزینه‌های جبران خسارت ناشی از کار  صرفه‌جویی کند. اگر درصد ناچیزی از هزینه‌های پرداخت خسارت صرف امور ایمنی شود، نه تنها آسیب‌های شغلی کمتر می‌شود بلکه منابع ارزی و ریالی سازمان حفظ می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز