خبرگزاری کار ایران

بیگی در گفت‌و گو با ایلنا؛

در راستای جمع آوری امضا در طرح سوال از رئیس جمهور با رویش امضاها مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۸

باید منتظر باشیم تا ببینیم که رئیس جمهور به سوالات نمایندگان با توجه به سابقه پاسخ گویی اش به نمایندگان چه مطالبی را بیان می کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نه تنها در زمینه  امضا جمع آوری شده در راستای طرح سوال از رئیس جمهور ریزش امضا ها مطرح نیست بلکه رویش هم داشته است.

حجت السلام روح الله بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا  در زمینه طرح سوال از رئیس جمهور گفت:تاکنون بیش از 100 امضا در راستای استیضاح رئیس جمهور در مجلس گرد آوری شده است.

وی با بیان این مطلب که هر فردی که در کشور مسئولیتی قبول می کند وظیفه ای دارد افزود: وظیفه نمایندگان پس تصویب قوانین سوال استیضاح و یا اعلام عدم کفایت و تذکر کتبی و شفاهی است که باید در راستای نمایندگی خود انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وظیفه رئیس قوه مجریه این است قوانین را درست اجرا کند و در زمانی که از وی سوال در تحقیق و تفحص یا عدم کفایت و یا استیضاحش صورت می گیرد بدون طفره رفتن به سوالات شفاف و واضح و مستدل و با ادب کامل پاسخ دهد.

بیگی در ادامه در راستای این که فکر می کنید رئیس جمهور با توجه به پاسخ سال گذشته اش به نمایندگان چه پاسخی در طرح سوال می دهد،خاطر نشان کرد: باید منتظر باشیم تا ببنیم که رئیس جمهور به سوالات نمایندگان با توجه به سابقه پاسخ گویی اش به نمایندگان چه مطالبی را بیان می کند.

نماینده میآندوآب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مردم و افکار عمومی همیشه خوب قضاوت کرده اند چرا که همواره مسائل و موضوعات را در جامعه رصد می کنند و درزمینه سوال از رئیس جمهور نیز می توانند نتیجه پاسخگویی را تجزیه و تحلیل کنند که چه کسی در چه زمینه ای چه پاسخی بیان می کند.

وی افزود: اگر رئیس قوه مجریه پاسخ قانع کننده به نمایندگان ندهد مردم با درایتی که دارند مقصر را در قضیه مشکلات موجود در جامعه بخوبی خواهند شناخت.

بیگی در ادامه با بیان این مطلب که اگر پاسخ  رئیس قوه مجریه به نمایندگان ملت در خانه آنها کافی و جامع نباشد چه عکس العملی نشان می دهند گفت: باید منتظر بمانیم که نمایندگان قرار است چه سوالاتی را مطرح می کنند و در مقابل چه پاسخی را خواهند شنید و در آن موقع است که می توان در راستای عکس العمل نمایندگان نیز بحث و گفتگو کرد.

وی افزود: تاکنون نه تنها در زمینه  امضا جمع آوری شده در راستای طرح سوال از رئیس جمهور ریزش امضا ها مطرح نیست بلکه رویش هم داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز