خبرگزاری کار ایران

ایلنا از ششمین جلسه شورای شهر ساری گزارش می‌دهد؛

سؤالات شورایی و وعده‌های شهردار

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۰۱

اعضای شورای اسلامی شهر ساری بعدازظهر دوشنبه در ششمین جلسه شورا، در جریان جلسه خود میزبان جواد طالبی شهردار ساری برای ارائه گزارش فعالیت‌ها و ارائه برنامه برای شهرداری بودند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پرویز شعبانی عصر دوشنبه در نشست علنی شورا، وفاق و همدلی منتخبین مردم در شورای اسلامی و شهرداری را رمز موفقیت توسعه شهری دانست و افزود: با تعامل اعضای 9 نفره می‌توان به مطالبات مردم پاسخ داد و به سمت مسیر توسعه و تعالی شهر و رضایتمندی شهروندان حرکت کرد.

وی بر ضرورت تشکیل کمسیون‌ها در شورای شهر ساری در نزدیک‌ترین زمان ممکن تأکید کرد و برقراری نظم و انضباط را در محیط شورا لازم و ضروری دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از شهردار مرکز استان خواست تا معیشت کارکنان را موردتوجه قرار دهد و رسیدگی به امورات شهر و شهروندان را در حوزه خدمات‌رسانی افزایش دهد.

سبحان بخشی نائب رئیس شورای شهر ساری نیز معیشت کارکنان شهرداری را موردتوجه قرار داد.

تأکید بر اخذ مطالبات شهرداری

سید حسن احمدی عضو شورای اسلامی شهر ساری با یادآوری اینکه حقوق کارکنان شهرداری نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته و موجب نارضایتی شماری از کارکنان این مجموعه شده از شهردار ساری در خصوص چگونگی این اتفاق توضیح خواست.

وی همچنین تعیین و تکلیف فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز را در پروسه اداری شهرداری بر اساس مصوب قانون جویا شد و خواستار رسیدگی به‌موقع شد.

این عضو شورای شهر ساری یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی لازم است که مجموعه شهرداری با حفظ آمادگی نسبت به تجهیز و تکمیل لوازم موردنیاز جهت ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن به شهروندان اقدام نماید.

احمدی به طلب شهرداری از نهادهای دولتی و غیردولتی اشاره کرد و از شهردار ساری خواست تا این موضوع را به‌صورت قانونی پیگیری کند تا بتوان خدمات‌رسانی به شهروندان را ارتقاء داد.

معوقات بازنشستگان شهرداری ساری پرداخت شود

علی عاشقان دیگر عضو شورای شهر در این نشست به معوقات بازنشستگان شهرداری اشاره کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

وی همچنین برنامه شهردار ساری را برای توسعه شهر ساری مطالبه کرد و از شهردار ساری خواست تا نحوه برگزاری آزمون ویژه نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری ساری و سازمان‌های تابعه را جهت انعقاد قرارداد معین در پست‌های سازمانی شهرداری تشریح کند.

عاشقان به طرح جامع ترافیک شهری اشاره کرد و گفت: شهرداری ساری مطالعات طرح جامع ترافیک را در دستور کار خود قرار دهد.

لزوم راه‌اندازی سازمان سرمایه‌گذاری

سید رحمان میر شجاعی در ادامه این نشست راه‌حل رفع مشکلات شهرداری را ایجاد درآمد پایدار دانست و خواستار تشکیل گروه بازاریابی شد.

وی افزود: با توجه به تراکم جمعیت در جنوب شهر ساری، اما توسعه متوازن خدمات شهری در این منطقه به‌خوبی انجام نمی‌شود این در حالی است که این منطقه مسیر ارتباطی به پارک جنگلی سه کوه تپه و تردد مسافران و گردشگران زیادی است.

میر شجاعی به میزبانی ساری از کشورهای اکو در سال 2022 اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن این رویداد مهم در مرکز استان، اما برنامه درستی از شهرداری ارائه نشد و یا اگر برنامه‌ای وجود دارد نیاز به تشریح است.

این عضو شورای شهر ساری راه‌اندازی سازمان سرمایه‌گذاری را برای جذب سرمایه‌گذار در شهرداری ساری مهم دانست و از شهردار ساری خواست تا نسبت به تحقق این مهم اقدام کند.

افزایش فضای ورزشی

سید حسین یوسفی از دیگر منتخبین مردم در شورای شهر خواستار افزایش سرانه ورزشی به‌ویژه در مناطق کم برخوردار شد و اضافه کردن فضای ورزشی را برای توسعه شهر و ارتقای شادابی شهروندان ضرورت دانست.

وی بابیان اینکه حجم زیاد نیروهای انسانی در شهرداری ساری نشانگر استخدام قبیله‌ای و طایفه‌ای در این نهاد خدمات رسان در سال‌های متوالی بوده است، گفت: شهردار ساری برای مهار این موضوع چه برنامه‌ای دارد، آیا این روال همچنان خواهد داشت؟

سه کوه تپه بزرگ‌ترین ظرفیت گردشگری

سید ذوالفقار شریفی یکی دیگر از اعضای شورای شهر ساری به منطقه گردشگری پارک سه کوه تپه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این پارک فقط روی کاغذ است عملاً اقدام خاصی برای این پارک صورت نگرفته است البته طی چند ماهی که طالبی سکان شهرداری را به دست گرفت جاده سلامت را راه‌اندازی کرد؛ انتظار می‌رود این موضوع به‌طور جد پیگیر شود.

وی افزود: با تلاش و پشتکار می‌توان این پارک را به بزرگ‌ترین پارک در شمال کشور تبدیل کرد که خود ظرفیت مهم برای گردشگری و استقبال از کشورهای عضو اکو در سال 2022 است.

خدمت‌رسانی به شهروندان در سایه تعامل شورا و شهرداری

افشین راسخ دیگر منتخب مردم در شورای ششم شهر ساری خدمات‌رسانی به شهروندان را از وظایف مهم شورا و شهرداری عنوان کرد تحقق این مهم را منوط به همدلی، وفاق و تعامل میان اعضای شورا و شهرداری دانست.

عملکرد خوب شهرداری در نظم اداری

شهرام ایرجی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری بابیان اینکه مدیریت شهری در ایجاد انضباط اداری  و برقراری نظم خوب عمل کرد وفاق و همدلی را برای توسعه شهر مهم دانست و افزود: باپشتکار و تلاش می‌توان خدمات‌رسانی به شهروندان را افزایش داد.

وی ادامه داد: برای اینکه از مشکلاتی که شهرداری ساری را احاطه کرده خارج شویم باید تلاشمان را برای دریافت بودجه مضاعف کنیم.

این عضو شورای شهر ساری به بلاتکلیفی تعدادی از کارکنان شهرداری از سال 92 اشاره کرد و خواهان ساماندهی این نیروها شد.

استقبال از سرمایه‌گذار

جواد طالبی در این جلسه بابیان اینکه معیشت کارکنان شهرداری اولویت اصلی من است و تا زمانی که در این مسند قرار دارم تلاش می‌کنم مشکلات معیشتی آن‌ها را به حداقل برسانم، گفت: با تبعیت از دستورات و مقررات به‌ویژه مصوبات منتخبین مردم در شورای ششم، رسالت خود را در خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان ادامه خواهم داد.

وی از پیشنهاد راه‌اندازی سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری ساری استقبال و آن را بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌های مختلف شهری نقش مهمی دارد، ساختمان سرمایه‌گذاری به زودی راه اندازی می‌شود.

شهردار ساری بابیان اینکه ایجاد درآمد پایدار و ارتقای اقتصاد شهروندان نیازمند ورود به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار است، ادامه داد: اینک که شهر ساری میزبان رویداد مهم بین‌المللی در سال 2022 است، ورود سرمایه‌گذار برای انجام برخی پروژه‌ها ازجمله پروژه جنگلی سه کوه تپه ضرورت به نظر می‌رسد. این ظرفیت گردشگری در مرکز استان فرصت مناسبی است که با اتکا به آن بتوان حرکت چرخ‌های توسعه مرکز استان را سریع‌تر در این رویداد مهم به حرکت درآورد.

آمادگی شهرداری برای مدیریت فصل سرما

وی اجرای پروژه‌های مهم و بزرگ در مرکز استان از برنامه‌های خود در مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: با همکاری و حمایت اعضای شورای شهر ساری می‌توان پروژه‌های بزرگ‌تری را در مرکز استان تعریف کرد و شهر را به سمت توسعه افزون‌تر حرکت داد.

طالبی افزود: برنامه پیش‌آمادگی برای حوادث احتمالی ماه‌های سرد سال در شهرداری ساری تدارک شده و نیروها و توان فنی این نهاد به‌صورت هدفمند آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی بازپیرایی میدان ساعت، پیاده راه سازی خیابان جمهوری اسلامی، احداث پارک ترافیک،پیاده راه آب انبار نو احداث پارک اکو را از جمله اقدامات صورت گرفته و در حال انجام شهرداری عنوان کرد و اضافه کرد: خدمات‌رسانی به شهروندان  با استفاده از پتانسیل داخلی با قوت ادامه دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز