خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کوه‌خواری و زمین‌خواری در ارتفاعات تهران/ راه‌اندازی دفاتر نظارتی شورا در مناطق ۲۲ گانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۴۱۹

عضو شورای شهر تهران گفت:‌ یکی از برنامه‌های ما راه اندازی دفاتر نظارتی شورا در مناطق ۲۲ گانه است تا اگر مردم نسبت به عملکرد شهرداری منطقه اعتراضی داشتند محلی باشد که بتوانند به آنجا مراجعه و اطلاع دهند.

«مهدی اقراریان» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در شهر تهران در مساله نظافت شهر طرح جامع مدیریت پسماند تا حدودی انجام شد اما آشفتگی و ناهماهنگی در بین مناطق در مساله جمع آوری زباله و رفت و روب شهر وجود دارد. در این دوره بر روی طرح جامع تمرکز می‌شود و یا ایده دیگری در این مساله لحاظ می‌شود؟ اظهار کرد: نکته درستی است و در بازدید میدانی از منطقه ۴ و تقاطع دلاوران، تکاوران شاهد این بودم که وضعیت نامناسبی در وضعیت جمع آوری زباله وجود داشت. 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از شهرداری درخواست کردم که گزارش میدانی دهد و از معاون خدمات شهری نیز درخواست کردم که این موضوع را دنبال کنند. 

اقراریان ادامه داد: عدم هماهنگی بین معاونت خدمات شهری و مناطق و واگذاری امر جمع آوری زباله به پیمانکاران و عدم نظارت درست بر عملکرد آنها باعث شده است که در شهر تهران در موضوع جمع آوری زباله با چالش مواجه باشیم. 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در حال بررسی موضوع هستیم و به معاونت خدمات شهری اعلام کردیم که پیشنهادات خود را آماده کنند و کمیسیون مربوطه در شورا پس از شکل‌گیری آن را بررسی کنند. 

او با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند گفت: طرح قبلی دارای نکات مثبتی است و فراتر از این یک هدر رفت منابع چند هزار میلیارد تومانی در موضوع پسماند داریم که باید در دوره ششم به عنوان یک طرح جامع مورد بررسی قرار گیرد. 

اقراریان در واکنش به اینکه یکی از دلایلی که مسئله زباله در تهران به سرانجام مشخصی نمی‌رسد، وجود مافیای زباله است. در این دوره مدیریت شهری چه اقدامی برای حل آن در نظر دارد؟ گفت: حتما این حوزه جزو اولویت‌ها است و منتظر می‌مانیم طرح کمیسیون مربوطه مطرح شود و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و نظارت بر قراردادها و پیمانکاران را محکم‌تر دنبال می‌کنیم تا طرح جامع پیاده شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: به علاوه نظارت میدانی خود را نیز با استفاده از ظرفیت شهروندان گسترش می‌دهیم. 

وی در واکنش به اینکه در تذکر اخیر خود به مساله تخلف ساخت و ساز در منطقه یک اشاره کردید، با توجه به وعده‌های داده شده از سوی اعضای شورای شهر در زمان انتخابات مبنی بر تاکید ویژه بر مساله مسکن، در این منطقه چه رویکرد نظارتی برای جلوگیری از رشد قیمت مسکن خواهید داشت؟ گفت: وقتی در منطقه یک قیمت‌ها افزایش می‌یابد تاثیر خود را در منطقه ۱۸ و ۱۹ نیز خواهد گذاشت. در منطقه یک چند مورد را داریم. اول ناحیه کوهستان که در قسمت حریم منطقه قرار دارد و شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم. البته در اینجا مجموعه منابع طبیعی و سایر مجموعه‌ها باید به کمک ما بیایند و با یک همکاری بتوانیم جلوی کوه خواری و زمین‌خواری در ارتفاعات را بگیریم. 

او اضافه کرد: از طرفی در این منطقه بحث ساخت و سازهای نیمه کاره در منطقه را داریم از جمله پروژه پارکینگ گلابدره و هتل دربند. برداشت من این است با یک تعامل سازنده بین شورا و کمیسیون‌های مربوطه و تداوم این ارتباط با رسانه‌ها می‌توان فضای نظارت عمومی ایجاد کرد و محیط را برای متخلفان ناامن کنیم و این یکی از راه‌های مبارزه با فساد است و در کمیسیون نظارت و حقوقی آن را دنبال خواهیم کرد. 

اقراریان درباره جزئیات این برنامه گفت: اینکه تخلفی را دیدیم آن را به رسانه‌ها اعلام کنیم و رسانه به عنوان وجدان افکار عمومی مساله را منتقل کنند و شبکه‌ای از شهروندان را نیز به شورا متصل کنیم. البته یکی از برنامه‌های ما راه اندازی دفاتر نظارتی شورا در مناطق ۲۲ گانه است و اگر مردم نسبت به عملکرد شهرداری منطقه اعتراضی داشتند محلی باشد که بتوانند به آنجا مراجعه و اطلاع دهند و بتوانیم به وطیفه خود در نظارت بر اقدامات شهرداری به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز