خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

جایگاه فعلی اقتصاد ایران در دنیا شایسته مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۱۲۲

رئیس اتاق بازرگانی فارس با ارائه گزارش از وضعیت اقتصاد و شاخص های کلان اقتصادی در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی، گفت: جایگاه فعلی اقتصاد ایران در دنیا شایسته مردم و دولت ما نیست و این مهم وظیفه بخش‌های فعال اقتصادی را برای ایفای نقش مطلوب سنگین تر می کند.

به گزارش ایلنا، جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس و محمدمهدی جباری معاون پژوهش دانشگاه آزاد شیراز، تفاهمنامه‌ای با هدف تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، تحت عنوان "طرح اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان"، امضاء و مبادله کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی فارس افزود: این تفاهم نامه با هدف تحصیل و اشتغال همزمان دانشجویان دانشگاه آزاد استان فارس در بخش صنعت منعقد شده است تا فرصتی برای ورود دانشجویان به حوزه صنعت، فراهم شود. 

جمال رازقی با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی در صدد برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بهره‌مندی صنعت از علم اقتصاد است، بیان کرد: با این تفاهم نامه دانشجویان و نیروی جوان و فعال به بنگاه های موجود اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان معرفی شده و می توانند در حین تحصیل از مزایای کسب مهارت و تجربه و فعالیت در حوزه های اقتصادی استان بهره مند شوند.

رازقی افزود: پیش از این نیز اتاق بازرگانی فارس در راستای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه و ترویج علم روز اقتصاد در بخش صنعت استان، اقداماتی را با دانشگاه شیراز و سایر بخش های مرتبط دنبال کرده است، اما تاکنون شاهد حرکت عملی در این زمینه نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش ما در اتاق این است که ثمره این فعالیت ها ثمره مثبت و موثری برای دانشگاهیان، دانشجویان و صنعتگران استان باشد، گفت: پشتوانه علمی و کارشناسی اتاق بازرگانی فارس بین اتاق های کشور کم نظیر است و با توجه به همین موضوع اتاق فارس در برهه های مختلف و نسبت به وضعیت اقتصادی کشور پیشنهادات کارشناسی و علمی خود را به مراکز تصمیم گیری کشور از جمله دولت و مجلس ارائه کرده است.

رازقی با بیان اینکه امید داریم دولت جدید در حوزه زیربنایی اقتصاد برنامه مشخص و منسجم داشته باشد، گفت: دولت جدید باید دولت کار باشد زیرا در صورتی که به مسئله مهم اشتغال و تولید توجه شود رفاه عموم مردم نیز محقق خواهد شد و در این زمینه اتاق بازرگانی فارس با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم با تمام قوا در کنار دولت آینده خواهیم بود.

ارتباط صنعت و دانشگاه هنوز در حد حرف باقی است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز گفت: ویژگی این تفاهم نامه کاربردی و عملیاتی بودن آن است و منفعت آن شامل کل استان به ویژه صنعتگران و جوانان و نخبگان است و آثار بسیار مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

محمدمهدی جباری افزود: دانشگاه آزاد استان به دلیل گستردگی و تعداد دانشجویان ظرفیت بسیار خوبی برای رونق صنعت استان خواهد بود که با اجرای این تفاهم نامه نسل آینده ساز استان به خوبی وارد حوزه صنعت و تولید و اشتغال خواهد شد.

جباری با بیان اینکه دانشگاه آزاد از دو سال پیش سیاست جدیدی در حوزه مهارت افزایی و کارآفرینی برای دانشجویان این دانشگاه در پیش گرفته و در این زمینه برنامه های متعددی را در کشور آغاز کرده است، گفت: سال‌هاست که ارتباط صنعت و دانشگاه در حد یک حرف باقی مانده و امید داریم با این تفاهم نامه اقدام عملی مثبتی در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز