خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا:

ترخیص بیش از ۱۵ هزار خودروی توقیف شده/ارسال پیامک برای بیش از ۸۰ هزار مالک خودروی توقیفی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۹۴۲

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا از ترخیص ۱۵ هزار و ۵۰۰ خودروی توقیفی خبر داد.

«سرهنگ محمدباقر» سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا درباره طرح ترخیص خودروهای توقیفی گفت: در اجرای تدابیر سردار فرماندهی نیروی انتظامی بعد از اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی بنابر تدابیر فرمانده ناجا مقرر شد طرح ترخیص خودروهای رسوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور رفع توقیف شده است، ادامه داد: در ادامه این روند تدبیری شد که طرح ترخیص خودروهای توقیفی را در دستور کار قرار دهیم از همین‌رو دستورالعملی تدوین شده و تسهیلات دز نظر گرفته شده است.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا خاطرنشان کرد: براین اساس بخشودگی دو برابری جرائم رانندگی، امکان تقسیط جرائم رانندگی به مدت یکسال، محاسبه پارکینگ بر مبنای تعرفه سال ۹۴ از جمله تسهیلاتی است که در این طرح در نظر گرفته شده است همچنین امکان ترخیص خودروهایی که فاقد بیمه نامه و معاینه فنی بوده‌اند نیز فراهم شده است. این فرصت با اخذ تعهد از مالکان خودروها داده شده است.

سرهنگ سیلمی تصریح کرد: این طرح از ۱۸ خرداد به مدت دو ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود و ۱۲۰۰ دفتر پلیس به اضافه ۱۰ برای جلوگیری از تجمعات مالکان خودروها برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است همچنین بیشتر اقدامات در این طرح به صورت نیمه‌حضوری انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه دو ماه برای این طرح برنامه‌ریزی شده تا ۱۸ مرداد ادامه دارد، ادامه داد: تاکنون ۱۵۵۰۰ انواع وسایل نقلیه که بیش از ۸۰ درصد سواری هستند، ترخیص شده‌اند. خواهش ما از مالکان این است که از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند وسایل نقلیه خود را با کمترین تشریفات و تسهیلات گسترده‌ای که پیش‌بینی شده است ترخیص کنند.

رییس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تصریح کرد: برآورد اولیه ما براساس سامانه‌هایی که درسطح کشور وجود دارد ۲۲۶ هزار دستگاه قبل از پایان سال ۹۹ توقیف شده‌اند و پیش‌بینی ما این است که به جز خودروهایی که دارای پرونده‌های حقوقی هستند و یا در اثر تصادفات شدید و حریق از حیظ انتفاع خارج شده و امکان استفاده ندارد و در سن فرسودگی هستند، برای ۴۵ درصد خودروها امکان ترخیص وجود دارد. البته در اطلاع‌رسانی هم که صورت گرفته پلیس راهور با استفاده از سامانه‌ها برای بیش از ۸۰ هزار نفر از مالکانی که شماره تماس خود را در سامانه به روز رسانی کرده بودند پیامک ارسال کرده است تا  بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز