خبرگزاری کار ایران

5 قدم مهم قبل از انتخاب اسپیکرهای با کیفیت برای خانه شما

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۸۷

حتما شما هم با ما هم عقیده هستید که کیفیت صدا بسیار مهم است، چه در حال گوش دادن به آهنگ مورد علاقه خود در اتومبیل و موبایل باشید و یا بخواهید محتوای چندرسانه‌ای مانند فیلم و موسیقی را در صفحه تلویزیون خود به تماشا بنشینید و خوب البته که تکنولوژی هم پا به پای این نیاز ما پیشرفته شده است. با این مقدمه‌ای که می‌خوانید متوجه شده‌اید که قصد داریم به سراغ راه‌هایی برای انتخاب اسپیکر مناسب برای فضای خانه باشیم. اسپیکرهایی که می‌توانید به دستگاه‌های مختلفی مانند موبایل و تلویزیون و حتی PC خود نصب کنید.

  1. اندازه‌های مناسب اسپیکر را انتخاب کنید

زمانی که به دنبال خرید اسپیکر مناسب هستید، باید آن را متناسب با اندازه خانه و دکوراسیون آن انتخاب کنید. برای مثال انواع مختلف از اسپیکرهای ایستاده که به طور مستقیم روی کف زمین قرار می‌گیرند، گزینه مناسبی برای سالن‌های پذیرایی بزرگ با سقف بلند هستند. این نوع اسپیکریا به دلیل بلندگوهای بزرگی که دارند، صدای طبیعی پرقدرتی را انتشار می‌دهند.

اما اگر برای فضای کوچکی مانند اتاق‌های کوچک و اتاق خواب، به دنبال خرید اسپیکر هستید، می‌توانید انواع کوچک که با نام کتابخانه‌ای و یا bookshelf معروف هستند را انتخاب کنید. این نوع اسپیکرها نیز از همان مدل بلندگوهای زمینی ساخته شده‌اند، اما قدرت و توان کمتری در پخش صدا دارند.

  1. به سبک گوش دادن خود توجه کنید

برخی از افراد به گوش دادن به صدای بلند عادت دارند و به همین دلیل ممکن است به دنبال خرید اسپیکرهایی باشند که این ویژگی را هم داشته باشد. یا ممکن است دوست داشته باشید موسیقی را با بیشترین افکتی که دارد، گوش دهید، در این صورت باید اسپیکرهایی انتخاب کنید که حتی کوچک‌ترین صداها را هم به خوبی منتشر می‌کنند.

  1. چه ویژگی‌هایی در انتخاب اسپیکر مهم است؟

5 قدم مهم قبل از انتخاب اسپیکرهای با کیفیت برای خانه شما

اگرچه قیمت یکی از عوال تاثیرگذار در انتخاب اسپیکرها و سیستم‌های پخش خانگی است و در حال حاضر می‌توانید اسپیکرهای زیر یک میلیون تا نزدیک 100 میلیون تومان را در بازار پیدا کنید، اما موارد زیر نیز در انتخاب اسپیکر خوب تاثیر زیادی دارند:

فرکانس صدا

فرکانس صدا که با واحدی به نام هرتز سنجیده می‌شود، مربوط به دامنه آواهایی است که یک بلندگو می‌تواند تولید کند. فرکانس صدا معمولا با دو عدد مشخص می‌شود: عدد اول محدوده پایینی فرکانس و عدد دوم بالاترین حد دامنه اوایی اسپیکر را نشان می‌دهد، هر چه فاصله بین این دو عدد بیشتر باشد، اسپیکر، بلندگوهای قوی‌تری دارد.

  • حساسیت صدا

حساسیت صدا که با واحدی به نام دسیبل سنجیده می‌شود، قدرت صدا را برای ما مشخص می‌کند. هرچه نرخ حساسیت بالاتر باشد، صدای بلندتری با میزان مشخصی از توان پخش خواهد شد. البته معمولا این واحد اندازه‌گیری را در کنار توان صدا که بر حسب وات اندازه‌گیری می‌شود، بیان می‌کنند که در جدول زیر ارائه شده است:

  • توان اسپیکر

معمولا هربار که به سراغ خرید اسپیکر بروید، به شما توان آن را گوشزد می‌کنند. متوجه شدیم که هر چه توان اسپیکر پایین‌تر باشد، قدرت صدایی که ایجاد می‌کند بالاتر است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که با بررسی این مطلب بهترین توان برای اسپیکر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

  • مقاومت ظاهری یا امپدانس

امپدانس هر اسپیکری به میزان مقاومت الکتریکی اشاره دارد که در تقویت‌کننده‌ها و یا amplifierها وجود دارد. این ویژگی نیز همانند توان، ممکن است کمی گیج کننده باشد، چرا که امپدانس اسپیکر معمولا به صورت مدوام زمانی که اسپیکر روشن می‌شود، در حال تغییر است، در حالی که برای آن یک نرخ مشخص تعیین می‌کنند. کمترین میزان مقاومت اسپیکرها، 4 اهم است.

  1. اسپیکر برای کاربردهای مختلف

5 قدم مهم قبل از انتخاب اسپیکرهای با کیفیت برای خانه شما

موضوع دیگری که در انتخاب اسپیکر مناسب باید دقت کنید، کاربردی است که دارد. برای مثال ممکن است به دنبال خرید اسپیکری باشید که برای افزایش صدا در اتومبیل کاربرد دارد و یا از انواع قابل حملی است که قصد دارید در سفرها با خود حمل کنید. گاهی اوقات نیز فقط به دنبال بالاتر بردن کیفیت صدای تلویزیون قدیمی خود هستید. پس ابتدا نوع اسپیکر را با توجه به کاربرد مشخص کنید.

با این تفاسیر یکی از اسپیکرهای خوبی که در بازار وجود دارد را بررسی می‌کنیم:

  1. پخش کننده خانگی میکرولب

این پخش‌کننده‌های خانگی مدل‌های مختلف دارند و به همین علت در دامنه قیمتی سه تا 9 میلیون (در سال 1400) قرار می‌گیرند، اما در بسیاری از آنها، این ویژگی‌ها وجود دارد:

  • میکروفون و ریموت کنترل دارند
  • دارای ساب‌ووفر با تعداد دو یا بیشتر  شده‌اند واز فرمت‌های صوتی مختلفی مانند موارد mp3، audio، wav و wma پشتیبانی می‌کنند.
  • صفحه نمابش لمسی دارند و متن در آن قابلیت نمایش دارد.
  • رقص نور دارند که برای مهمانی‌ها مناسب است.
  • دارای پورت HDMI و AUX و USB هستند به این ترتیب می‌توانید دستگاه‌هایی مانند اندروید باکس یا لپ‌تاپ خود را به این بلندگوها متصل کنید. پورت AUX برای شنیدن صدای موبایل شما مناسب است و با پورت USB می‌توانید فلش مموری به آن متصل کنید.
  • بلوتوث دارند و به این ترتیب بدون کابل امکان اتصال به تلویزیون و دستگاه‌های دیگر را دارند. 
  • امکان نصب کارت حافظه SD دارند که سرعت جستجوی آهنگ‌ها و پلی لیست‌ها را بالاتر می‌برد. همچنین امکان انتقال داده‌ها از روی موبایل در این اسپیکرها وجود دارد و برای اینکار، اپلیکیشن موبایلی طراحی شده است که به راحتی می‌توانید آن را روی موبایل نصب کنید و سپس از آن استفاده کنید.
  • دارای دو بلندگوی 6.5 اینچی هستند که در کنار دو ساب ووفر 8 اینچی قدرت صدای فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

البته ما تلاش کردیم با ارائه یک مثال، موارد مهمی که در هنگام خرید یک اسپیکر باید به آن توجه کنیم را ارائه کنیم. اما به طور حتم برخی از مدل‌ها فاقد این ویژگی‌ها هستند و برخی از آنها ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌تری دارند

یک پیشنهاد برای جایگزین اسپیکرها

اگر تلویزیونی که دارید، از انواع معمولی است و قابلیت اتصال به اینترنت ندارد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خرید اندروید باکس ‌ها بروید که در حال حاضر قیمت‌های بسیار خوبی در بازار دارند. به این ترتیب می‌توانید به راحتی و با اتصال آن به تلویزیون، محتواهای چند رسانه‌ای آنلاین تماشا کنید، اگر دوست دارید صدای تلویزیون خود را نیز قوی‌تر کنید، می‌توانید انواعی از اندروید باکس‌ها را خریداری کنید که امکان اتصال به اسپیکرها را دارد و یا به میکروفون‌هایی متصل می‌شود که قدرت و کیفیت صدا را در تلویزیون به مراتب بالاتر خواهد برد.

همچنین اگر بودجه بیشتری در اختیار دارید و قدرت خرید تلویزیون‌های جدید و هوشمند را دارید بهتر است مدل‌های جدید از تلویزیون سامسونگ را نیز در سایت دیجی‌کالا مورد بررسی قرار دهید، چرا که تلویزیون‌های این برند از قابلیت‌های پیشرفته و کیفیت بالاتری نسبت به سایر برندها برخوردار می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز