خبرگزاری کار ایران

آماده سازی مجموعه های ورزشی برای بازگشایی‌ مجدد همزمان با کاهش موج شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۲۹۲

مجموعه های ورزشی پایتخت برای بازگشایی مجدد همزمان با کاهش موج شیوع ویروس کرونا آماده می شود.

به گزارش ایلنا، این موضوع در دیدار "کاوه صدقی" رییس انجمن باشگاه داران تهران و "امیر محسنی" مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران مطرح شد. در این دیدار ابتدا گزارشی از عملکرد انجمن باشگاه داران در ماه های اخیر ارائه و در ادامه به کارزار «درخواست ممانعت از ورشکستگی باشگاه های ورزشی و بیکاری مربیان و پرسنل باشگاه ها» اشاره شد.

در این نشست اعضای انجمن صنفی باشگاه داران ورزشی استان تهران، در خصوص پیگیری های مالیات بر ارزش افزوده به اظهار نظر پرداختند و با اشاره به این موضوع که سازمان ورزش شهرداری تهران با ۱۱۰۰ باشگاه یکی از بزرگترین باشگاه داران ورزشی کشور است و موضوع برای ورزش کاران شهر تهران بسیار مهم است، اشاره شد. 

در ادامه اعضای صنف باشگاه داران ورزشی با اشاره به نشست مشترک خود و فدراسیون پزشکی و ورزشی، بحث اهمیت تهویه سالن های ورزشی برای بازگشایی باشگاه ها حتی در اولویت یک کاری ستاد کرونا را مطرح کردند. 

رییس صنف باشگاه داران تهران در این جلسه با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در سال ۱۳۸۴ گفت: طبق این مصوبه اجازه فعالیت باشگاه ها در اماکن مسکونی به شرط اخذ مجوزهای لازم، از پلیس راهور، آتش نشانی، اداره کل تربیت بدنی و ... کار ورزشی صادر شده است. با این وجود شهرداری نواحی جلوی فعالیت این مجموعه ها را با وجود اخذ همه مجوزها می گیرند. در همین زمینه درخواست تغییر کاربری و تعرفه های تغییر کاربری به تجاری مطالبه شده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در این باره برای حل این موضوع قول مساعد داد که با توجه به فشارهای مادی و معنوی که باشگاه ها در دوران کرونا متحمل شده اند، تمام تلاش خود را برای عدم کاهش سرانه ورزشی شهر تهران به واسطه این قانون انجام خواهد داد. 

محسنی با تاکید بر اینکه کرامت مربیان و انجمن صنفی باشگاه داران ورزشی مسئله بسیار مهمی است، گفت: آکادمی سازمان ورزش شهرداری تهران در خدمت جامعه ورزش خواهد بود تا با توسعه دانش انجمن صنفی باشگاه داران است و با آموزش حداکثری به آن بتوان در خصوص جایگاه واقعی و فرهنگی مربیان فرهنگسازی کرد. 

به گفته مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، این آموزش های به لحاظ اهمیت شخصیتی و توجه اجتماعی به مربیان مانند معلمان، آتش نشانان و پلیس که شغل با کرامتی است، بتوانیم به آن بپردازیم.

محسنی اضافه کرد: نه تنها در کنار باشگاه های ورزشی شهر تهران خواهیم بودبلکه ۱۱۰۰ باشگاه سازمان ورزش شهرداری تهران در کنار انجمن خواهد بود تا با افزایش سرانه ورزشی و افزایش امکان استفاده شهروندان از اماکن ورزشی موجبات سلامت و نشاط شهروندان را بوجود آوریم.

صدقی در خصوص بحث معافیت های مالی تصریح کرد: کارگاههای کوچکتر از ۵ نفر در صنایع از معافیت های تامین اجتماعی برخوردارند. همچنین فعالیت های فرهنگی از تخفیفاتی در حوزه تامین اجتماعی برخوردارند؛ اما هیچکدام از این موارد شامل باشگاه داران ورزشی نمی شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در این خصوص تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان ورزش یکی از بزرگترین کارفرمایان ورزشی ایران است، مجدانه موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی از سرمایه گذاران ورزش شهر تهران دعوت کرد تا در قالب سرمایه گذاری برای همکاری با سازمان ورزش پیش قدم شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز