خبرگزاری کار ایران

رکوردی جدید در بورس؛

ارزش بازار سرمایه به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۲۱

شاخص بورس تهران در معاملات اولین روز از پاییز، یک هزار و ۱۹۷ واحد رشد کرد و با رسیدن به کانال ۶۲ هزار و ۹۰۴ واحدی، رکورد تازه ای به ثبت رساند. همچنین بازدهی بورس ۲ درصد رشد کرد و به ۶۴ درصد رسید.

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سهام با ۱ هزار و ۱۹۷ واحد رشد به ۶۲ هزار و ۹۰۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاخص بورس تهران در معاملات اولین روز از پاییز، یک هزار و ۱۹۷ واحد رشد کرد و با رسیدن به کانال ۶۲ هزار و ۹۰۴ واحدی، رکورد تازه‌ای به ثبت رساند. همچنین بازدهی بورس ۲ درصد رشد کرد و به ۶۴ درصد رسید.

در بازار امروز پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، ملی مس، نفت و گاز پارسیان، بانک ملت و مپنا بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس داشتند و شرکتهای ایران خودرو، کشتیرانی، کارت اعتباری کیش و تایدواتر بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

بنابر این گزارش، ارزش بازار سرمایه نیز در رکورد شکنی جدید ۳۰۷ هزار میلیارد تومانی شد.

شایان ذکر است، عملکرد بورس تهران در شهریورماه نشان می‌دهد که در این ماه دماسنج بازار سرمایه چهار درصد رشد کرد و از ۵۹ هزار و ۲۸۱ واحد به ۶۱ هزار و ۷۰۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس از ابتدای سال تاکنون ۲۳ هزار و ۶۶۶ واحد رشد کرد و بازدهی ۶۲.۲ درصدی نصیب سهامداران شد.

گفتنی است، جلسه امروز وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک نیز در حالی است که نشست ایران با گروه ۱ + ۵ در روز چهارشنبه برنامه ریزی شده و صحبت هایی مبنی بر تغییر رویکرد مذاکرات دولت جدید و احتمال بهبود روابط سیاسی و کاهش تحریم ها در حال حاضر فضای بازار را در برگرفته است و مردم به فعالیت های اقتصادی امیدوارتر شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز