خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی:

همدان باید به قطب فرآوری سیر در کشورتبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۷۹۹

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به اینکه این استان قطب تولید سیر در کشور است گفت: باید با راه اندازی شهرک تخصصی، همدان را به قطب فرآوری سیر تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا از همدان،اصغر زبردست در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بر تسریع روند  احداث شهرک تخصصی سیر همدان تاکید کرد و افزود: موانعی پیش روی این طرح مهم وجود دارد که باید با تعامل و همکاری بیشتر برداشته شود. 

او اظهار داشت: تعاونی سیرکاران دلسوزانه در پی راه‌اندازی این شهرک است و مسئولان استان نیز اقدامات خوبی برای حمایت از این تولیدکنندگان انجام داده اند که باید تداوم داشته باشد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: شهرک تخصصی سیر از لحاظ زیرساخت‌های مورد نیاز مانند گاز، برق و آب و همچنین جاده های دسترسی نیازمند کمک و همراهی مسئولان است زیرا تأمین این امکانات هزینه‌های هنگفتی برای اعضای تعاونی سیرکاران دارد. 

زبردست، از شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خواست در این راستا مساعدت کرده و مانند سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیازمندی‌های شهرک سیر را نیز فراهم کنند. 

او یادآوری کرد: در این شهرک استقرار واحدهایی از بسته بندی، انبارداری، سردخانه، بازاریابی و صادرات پیش بینی شده و می تواند اشتغال قابل توجهی را ایجاد کند. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: سیر بعد از سیب زمینی و کشمش محصولی راهبردی برای استان است که در سبد صادراتی استان همدان سهم ویژه ای دارد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز