خبرگزاری کار ایران

انتقال پروازهای حج تمتع به فرودگاه امام خمینی (ره)منتفی شد

کد خبر : ۱۰۱۵۲۶

میانگین تاخیر پرواز در سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته اما باید توجه داشت که بخشی از این تاخیرها به دلیل تامین ایمنی و سلامت پرواز رخ می‌دهد که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده شاهد کاهش بیشتر تاخیر در پروازهای تمتع سال جاری باشیم.

نشست خبری مشترک رییس سازمان حج و زیارت و رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران رسانه ملی و مدیران سازمان حج و زیارت و شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی که به تازگی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت منصوب شده با حضور در سالن اجتماعات هتل مهرآباد به همراه محمود رسولی‌نژاد؛ رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها پاسخ‌گوی سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران بودند.
محور اصلی این نشست اعلام خبر منتفی شدن انتقال پروازهای حج تمتع به فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران بود. خبری که از مدت‌ها پیش نقل محافل خبری و رسانه‌ها بود و در خصوص آن گمانه‌زنی‌های بسیاری صورت گرفت.
اوحدی در این خصوص گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت انتقال پروازهای حج تمتع به فرودگاه امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را به کار بست اما به دلیل حساسیت‌هایی که در انجام عملیات حج تمتع وجود دارد، طبق توافقات صورت گرفته این عملیات در تهران از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.
اوحدی در مورد تعداد فرودگاه‌های دخیل عملیات حج، گفت: 17 ایستگاه در کشور وظیفه انتقال زائرین به کشور عربستان را بر عهده دارند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد انجام 190 سورتی پرواز و انتقال 60 هزار نفر از زائرین از طریق فرودگاه‌های کشور به عربستان خواهیم بود.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته زائران 12 استان از ایستگاه پروازی تهران به حج تمتع مشرف می‌شدند که امسال با حذف پنج استان و انتقال زائرین آنها به فرودگاه‌های هم‌جوار، زائرین هفت استان از طریق مهرآباد عازم سرزمین وحی خواهند شد.
رییس سازمان حج و زیارت در خصوص سن حجاج اظهارداشت: کم‌سن‌ترین زائر حج تمتع امسال یک کودک چهار ساله است که از مشهد اعزام خواهد شد و مسن‌ترین زائر نیز یک فرد 94 ساله است که به حج تمتع مشرف می‌شود.
وی درباره ارز زائرین اظهار داشت: «با هماهنگی‌های صورت گرفته، حجاج می‌توانند ارز سفر خود را که مبلغ ان 300 دلار خواهد بود بدون هیچ‌گونه مشکلی از بانک‌های عامل دریافت کنند.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها نیز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.
رسولی نژاد در خصوص آمادگی فرودگاه مهرآباد برای انجام عملیات حج اظهار داشت: در مهرآباد 34 هزار مترمربع فضای ترمینال‌های یک، دو و پنج به این امر اختصاص خواهد یافت و تلاش می‌شود تا خدمات مطلوبی به زایران ارایه شود.
رسولی‌نژاد ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری فرودگاه‌های دخیل در عملیات حج تمتع، 17 فرودگاه کشور آماده ارائه خدمات به 64 هزار زائر تمتع امسال هستند که این حجم از جابه‌جایی مسافر با هماهنگی ارگان‌های مختلف صورت می‌گیرد.
وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که به بحث تاخیر پروازها اشاره داشت گفت: میانگین تاخیر پرواز در سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته اما باید توجه داشت که بخشی از این تاخیرها به دلیل تامین ایمنی و سلامت پرواز رخ می‌دهد که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده شاهد کاهش بیشتر تاخیر در پروازهای تمتع سال جاری باشیم.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: برای پروازهای حج، هواپیماهای پشتیبان در نظر گرفته شده تا به این ترتیب شاهد ایمنی و سرعت بیشتر در ارائه خدمات باشیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در زمینه تعامل با هواپیمایی سعودی نیز یادآور شد: نیمی از پروازها بر عهده هواپیمایی هما و ماهان و نیمی دیگر بر عهده هواپیمایی سعودی است و دو طرف به یکدیگر خدمات متقابلی در حوزه سوخت و هندلینگ ارایه می‌کنند.
گفتنی است حجاج بیت‌الله‌الحرام از 28 مهر لغایت 18 آبان ماه سال جاری به میهن اسلامی بازخواهند گشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز