خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب كرمان تاکید کرد:

حرمت و كرامت انسانی افراد حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۱۲

افراد در جامعه بر اساس آموزه‌های دینی و قوانین از حرمت و کرامت ذاتی برخوردارند و چنانچه مرتکب جرم شوند با رعایت حرمت و کرامت انسانی آن‌ها در محدوده مقررات باید تعقیب و مجازات شوند.

ایلنا: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: بنا به حکم قانون حتی اگر فردی مرتکب جرم شود فقط می‌توان آزادی او را سلب و برابر مقررات او را به مجازات رساند لیکن دست اندر کاران عدالت کیفری نباید به کرامت انسانی و حرمت او آسیب برسانند.

به گزارش ایلنا از کرمان موحدٰ در جلسه تعامل و هم اندیشی قضایی دادسرا و رؤسای کلانتری‌های شهر کرمان افزود: ضابطین و قضات دادسرا در خط مقدم ارتباط با مردم در جهت احقاق حق و تظلم خواهی هستند و عملکرد آنان ویترین رفتار این دو دستگاه در پرونده‌های کیفری با مردم است و برخورد و عملکرد‌ها به حساب این دو سازمان آمده و در ذهن مردم به یادگار مانده و اساس داوری مردم قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: نباید اجازه داد مردم دلزده شوند که این امر بی‌انضباطی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

دادستان کرمان فعالیت با انگیزه و با حساسیت زیاد را در پیگیری امور کیفری آحاد جامعه خواستار شد و تصریح کرد: جرم پدیده‌ای اجتماعی و قربانی اصلی آن جامعه است و همه آحاد مردم وقوع جرم متضرر می‌شوند و برخورد با جرائم و آسیب‌های اجتماعی و درمان احساس ناامنی و عدم امنیت اجتماعی، انتظاری است که جامعه از ما به عنوان مسئول امنیت اجتماعی دارد. فقط مجنی علیه از جرم زیان نمی‌بیند و ما به عنوان نمایندگان جامعه باید بیشتر از مجنی علیه انگیزه برخورد با جرم را داشته باشیم.

موحد خاطر نشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در جهت ارائه خدمات بهتر به جامعه در سایه افزایش تعامل و همدلی بهره گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز