خبرگزاری کار ایران

با میزبانی مشهد مقدس؛

افتتاحیه ششمین همایش "اندیشه‌های آسمانی"برگزار شد

کد خبر : ۱۰۱۳۴۹

ششمین همایش اندیشه‌های آسمانی از تاریخ 30/ 5 آغاز شده و تا 21/ 6 برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه «عمران معنوی مساجد از جمله اهداف تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد است» گفت: در این راستا ششمین دوره همایش "اندیشه‌های آسمانی" را برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا جعفری با اشاره به برنامه‌های "ششمین دوره همایش اندیشه‌های آسمانی" که در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌گردد، اظهارداشت: در حال حاضر و در سطح کشور 16 هزار کانون فرهنگی مساجد داریم که 7 هزار مورد آن در روستاها قرار دارند و وجود این کانون‌ها در مساجد خود منشاء برکاتی بوده و هست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مساجد پایگاه اصلی تشکیل انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در سطح جهان است ما که خود را مدیون افراد دغدغه‌مند مساجد اعم از ائمه جماعات آنها می‌دانیم منظومه فکری را پیرامون "مسجد تراز اسلامی" تدوین کرده‌ایم.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: از جمله مواردی که در عرصه تحقق مسجد تراز اسلامی پیش روی ما است توجه به "مکانت تراز اسلامی" به معنای توجه به جانمایی، ‌دسترسی عمومی و راحت به مسجد و طراحی نقشه مساجد براساس معمای اسلامی ایرانی است.

جعفری همچنین توجه به "مامومیت تراز اسلامی" را به عنوان اصل مهم دیگری در پیشبرد اهداف ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نام برد و افزود: بر این اساس مامومین باید به نقش خود در مساجد به شکلی اصولی بنگرند و رساندن پیام مسجد به پیرامون خود را از جمله وظایف و فعالیت‌های خود قلمداد کنند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با پرداختن به ششمین همایش اندیشه‌های آسمانی در مراسم سومین دوره آن ویژه برادران اظهار عنوان کرد: این همایش که با حضور سه هزار نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود بحث‌های مرتبط با مسجد تراز اسلامی، سبک زندگی دینی و نحوه کار تشکیلاتی را برای این افراد مطرح ساخته و آنان را تحت آموزش‌هایی در این زمینه قرار خواهیم داد.

جعفری با بیان اینکه ششمین همایش اندیشه‌های آسمانی از تاریخ 30/ 5 آغاز شده و تا 21/ 6 برگزار می‌شود، افزود: در طول این مدت افرادی چون آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان، قرائتی، ماندگاری و چند از واعظان و مبلغان دینی کشور ایراد سخنرانی داشته و دارند.

وی در پایان هدف از این همایش را انتقال تجربیات موفق به دیگر فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تشکیل کارگروه‌های مطالعاتی و ایجاد فرصت های مطالعاتی برای فعالان برگزیده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان اهم برنامه‌های درنظر گرفته شده در ششمین همایش "اندیشه‌های آسمانی" نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز