خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر در آخرین نشست خود چه گفت!

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۹

در دور چهارم شورا نیز اختلاف نظر وجود دارد از رسانه ها می‌خواهم تا به اعضای جدید کمک کنند تا تصمیم گیری در فضای آرام و به نفع مردم و شهر انجام شود.

ایلنا:‌ سخنگوی شورای شهر تهران در آخرین نشست خبری خود كه چهره خندان‌تری داشت نسبت به چرایی نوع تعاملش و نحوه پاسخگویی به خبرنگاران مواردی اعلام كرد. وی معتقد است كه نمی‌توان به صراحت و با شفافیت به برخی از سوالات پاسخ داد و حتی در این نشست نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده، با خنده گفت:‌ نمی‌توان به شفافیت این موارد را پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز آخرین جلسه شورای شهر تهران در دور سوم به صورت غیرعلنی برگزار شد. در این جلسه علاوه بر اعضای دور سوم تعدادی از اعضای جدید نیز به همراه شهردار تهران و معاونان وی حضور داشتند.

خسرو دانشجو پس از اتمام این جلسه در آخرین نشست خبری خود با رسانه ها در جمع خبرنگاران بااشاره به اینکه اعضای شورا صحبت های خوبی نسبت به یکدیگر و نوع همکاری بیان کردند، اظهار کرد: امیدواریم اعضای دور چهارم شورای شهر تهران نیز هم فکری و همدلی مشابه با آنچه که در دور سوم رخ داد را داشته باشد تا در سایه همدلی وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه حتما در دور چهارم شورا نیز اختلاف نظر وجود دارد از رسانه ها خواست تا به اعضای جدید کمک کنند تا تصمیم گیری در فضای آرام و به نفع مردم و شهر انجام شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه امروز حسابرس 22 منطقه شهر تهران موارد مربوط به سال 90 را مطرح کرد درباره اینکه چرا در پایان دور سوم شاهد انتقادات برخی از اعضا بودیم گفت: این قضاوت با رسانه هاست که آیا تغییر نگرش وجود داشت یا نه. شورا در حال تغییراست و این تغییر باید انجام شود.

دانشجو درباره سمت دیگرش به عنوان معاون نظارت شورای شهر نیز تصریح کرد: سخنگو بودن کار سختی است چرا که باید پاسخ ها بگونه ای باشد که منجر به تنش نشود اینکه تلاش شود آب به آسیاب کسی ریخته نشود کار سختی است من ده سال و 4 ماه بعنوان معاون نظارتی شورا بودم و شش سال و 4 ماه سخنگو. در این موارد تخلفات زیادی را شاهد بودم که بخشی از آنها خبری نشد چرا که صلاح نبود البته برخی نیز خبری شد که از دستمان در رفت.

وی ادامه داد: باید نظارت ها با نگاه مچ گیری نباشد. تعامل میان شورای شهر با شهرداری تهران تعامل صمیمانه بود و آرزو می کنم این تعامل در دور بعد نیست میان مدیریت شهری حاکم باشد. اما در هر صورت روند فعالیت شورای سوم مثبت بود اگر چه تا رسیدن به فاصله مطلوب راه زیادی وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله تفریغ بودجه شهرداری تهران تا سال 82 باب نبود گفت: در دور سوم شورا این کار آغاز شد کار سختی بود چرا که شهرداری با داشتن گستردگی و مسائل جاری پیچیدگی خاصی داشت مدیران شهری خون جگر می خوردند اما بالاخره در برخی موارد دیکته اشتباه داشت و شورا نیز حضور داشت تا این اشتباهات کمتر شود.

دانشجو با بیان اینکه انجام تفریغ بودجه در راستای انطباق برنامه و بودجه بود گفت: انحراف در بودجه وجود دارد ما نمی گوییم که انحرافی وجود ندارد ماحصل تفریغ بودجه تهران به دستگاه های اجرایی و نظارتی همچون سازمان بازرسی و وزارت کشور ارسال می شود اما باید قبول کنیم که میزان انحراف بودجه در گذشته بسیار بالا بود اما شهرداری تهران در کنار شورا این امر را کاهش داده است.

دانشجو در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: اجازه بدهید نمایندگان مردم در شورا در فضایی آرام نه متلاطم تصمیم گیری کنند درست است که فردی برای نمایندگی شورا یا مجلس تأیید نشده اما بعدها به عنوان وزیر یا یک مسئول درجایی مشغول به کار شده است نباید فضا را چالش برانگیز کنیم بهتر است فضا را برای انجام مسئولیت ها آرام کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که در ارتباط با تعامل شهرداری تهران با دولت انتظار داشتیم محقق نشد گفت: نگاه های سیاسی در انتخاب شهردار و فعالیت های اجرایی باید از نگاه های کارشناسی بدور باشد در این صورت است که با نگاه کارشناسی امیدوار بود کارها به سرانجام می رسید.

وی در پایان نشست از تک تک خبرنگاران به دلیل نوع تعاملش حلالیت خواست وگفت: سخنگو بودن کارسختی بود و من تمام تلاشم این بود که سوال ها را به گونه ای پاسخ دهم که مشکل جدیدی ایجاد نشود و البته با توجه به کم طاقت بودنم در برخی موارد دلخوری هایی برای خبرنگاران ایجاد می شد که بابت این مسائل از تک تک آنها عذرخواهی می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور سوم شورای شهر تهران با گرفتن عکس یادگاری اعضای شورا با خبرنگاران به تاریخ پیوست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز