خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

بهره‌مندی از ظرفیت میراث فرهنگی به توسعه گردشگری پایدار آذربایجان شرقی منجر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۰۳

این منطقه ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که طی سال‌های اخیر با شناخت، مدیریت و بهره‌مندی صحیح اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی توانسته به یک مزیت ویژه در گردشگری تبدیل شود.

ایلنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های قدرتمند میراث فرهنگی آذربایجان شرقی طی چند سال اخیر به توسعه گردشگری پایدار در این استان منجر شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد علی نصرتی با اشاره به تاریخ و پیشینه طولانی و وجود آثار مختلفی از دوره‌های گوناگون در آذربایجان شرقی گفت: این منطقه ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که طی سال‌های اخیر با شناخت، مدیریت و بهره‌مندی صحیح اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی توانسته به یک مزیت ویژه در گردشگری تبدیل شود.
وی محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی متعدد را یکی از این مزیت‌های عمده آذربایجان شرقی در زمینه جذب گردشگران علاقمند به فرهنگ و تاریخ خواند و گفت: ثبت ملی این محوطه‌ها، حفظ و حراست، کاوش‌های علمی دقیق و معرفی آن‌ها توانسته از آذربایجان شرقی بستری تاریخی با نمونه‌های عینی موجود از گذشتگان بسازد.
نصرتی همچنین با اشاره به تفاهم نامه مشترک دانشگاه ارزروم با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در زمینه مطالعات و کارهای پژوهشی مشترک، اظهار داشت: همکاری‌های تحقیقاتی این دو شهر نوید بخش ارتباطات علمی بیشتر و بهتر دو کشور ایران و ترکیه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی رابطه سیاسی خوب ایران و ترکیه را با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی دو کشور لازمه کمک به پیشرفت دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: توسعه همکاری‌های علمی ارزروم و تبریز می‌تواند زمینه افزایش این روابط فرهنگی بین دو کشور را بیش از پیش فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز