خبرگزاری کار ایران

جوکار در تذکر شفاهی:

وزیر نیرو کارگروهی برای مدیریت توزیع آب تشکیل دهد

کد خبر : ۱۰۱۲۳۸

برای آبرسانی به فلات مرکزی ایران و جلوگیری از بحران زیست‌محیطی کارگروه مشخصی تشکیل و پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بحران جدی بی‌آبی در استان یزد تاکید کرد: وزیر نیرو باید کارگروهی برای مدیریت توزیع آب تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا، محمدصالح جوکار در تذکر شفاهی گفت: به دنبال کاهش سهمیه اختصاصی آب استان یزد و عدم مدیریت صحیح به این مقوله و همچنین اولویت ندادن به آب شرب و برداشت بی‌اندازه از آب زاینده‌رود برای برای کشاورزی و صنعتی، استان یزد را با بحران کم‌آبی روبرو ساخته است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: آب آشامیدنی به دلیل استفاده از آب چاه و فضای سبز کیفیت مناسبی ندارد.

جوکار در طرح 2 پیشنهاد به دولت تصریح کرد: برای آبرسانی به فلات مرکزی ایران و جلوگیری از بحران زیست‌محیطی کارگروه مشخصی تشکیل و پیگیری شود.

وی ادامه داد: کارگروهی نیز از طرف وزیر برای پیگیری مدیریت صحیح توزیع آب تشکیل شود.

جوکار همچنین تاکید کرد: حوادث غیرمترقبه در کشور رخ می‌دهد و به دلیل عدم اختصاص اعتبار به موقع، خرابی‌های ناشی از حوادث مدت زیادی رفع نمی‌شود.

وی افزود: سیلی که در استان‌های یزد و کرمان و سیستان و بلوچستان رخ داده، با گذشت 7 ماه و خسارات زیادی که به خطوط آب و مزارع و جاده‌ها وارد شد هنوز اعتباری به خود ندیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حادثه حمله و تجاوز به خطوط انتقال آب و تاسیسات ن به یزد نیز رخ داده است که مردم استان به مدت 15 روز با قطعی آب روبرو شدند که علی‌رغم تامین هزینه و زحمت برای بازسازی با گذشت 8 ماه هنوز اعتباری برای جبران آن اختصاص داده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز