خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

وجود ۱۲ هزار فارغ التحصیل بیکار در ایلام نگران كننده است

کد خبر : ۱۰۱۲۲۴

مردم ایلام دیروز برای فرار از جنگ و بمب آواره کوه‌ها بودند و امروز برای فرار از فقر و بیکاری و در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ رنج غربت را با کارگری و دیگر مشاغل کاذب تحمل می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: وضعیت کنونی ایلام، سیاه نمایی نیست بلکه واقعیتی تلخ است.

به گزارش ایلنا، عمران علی محمدی در نطق میان دستور خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به ایلام گفت: ‌ مردم استان ایلام هنوز با خاطره سفر رهبر انقلاب زندگی می‌کنند و خاطره تفقدهای پدرانه و دستورات دلسوزانه و مسئولانه ایشان را فراموش نکرده‌اند و اکنون من به نیابت از مردم این استان استدعا می‌کنم دیار ایثار و شهادت را با قدوم خود مزین کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات متعدد جهان امروز راه حلی جز بازگشت به اخلاق و معنویت ندارد و تا زمانی که اخلاق با تعابیر گوناگون آن به قرارداد و قانون تبدیل نشود و تا بر سرمایه داری چموش خویش لجام قناعت نزنید، فردای جهان مملو از آدم‌هایی می‌شود که انسان بودن را آرزویی دست نیافتنی می‌دانند.

وی ادامه داد: به غرب سیاسی تذکر می‌دهم دوران استیلای تحقیرآمیز بر کشورهای دیگر و زمانی که در هتل‌های ایران برای شرکت جهان بعد از جنگ تصمیم می‌گرفتید به سر آمده است و ناگزیر هستید در پیشنهادات بسته‌ای و بسته‌های پیشنهادی برای حل موضوع هسته‌ای ایران به احترام متقابل روی آورید و اگر عاجزانه و ظالمانه مذاکره راتحریم نکرده‌اید بنشینید و به آنچه ایران در پایبندی به تعهدات جهانی به آن دست یافته، احترام بگذارید.

این نماینده مجلس افزود: ما نه با کسی دست به یقه می‌شویم و نه به کسی دست به دامان بلکه دستان ما مقتدرانه و محترمانه برای همکاری در چارچوب موازین بین المللی آماده است و همچنانکه مقام معظم رهبری فرمود شما نیز باید دستان چدنی خود را از زیر مخمل فریب و نیرنگ بیرون آورید و با ایران استوار محترمانه برخورد کنید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تقدیر از زحمات هشت ساله دولت‌های نهم و دهم به روحانی تبریک گفت و افزود: امیدوارم انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی فصل جدیدی از تحولات مثبت و اثرگذار در مناسبات جهانی و منطقه‌ای و ره آورد مبارکی برای حل مشکلات داخلی باشد.

وی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود گفت: اگر در دولت تدبیر و امید به فرزندان شایسته ایلام توجه شود، توزیع فرصت‌های ملی برای خدمت عادلانه‌تر خواهد بود و ضمن بهره‌مندی از توانایی‌های پیدا و پنهان، روح امید را به استان ایلام و سایر استان‌های کمتر توسعه یافته را تزریق خواهد کرد.

علی محمدی ادامه داد: ‌ ایلام از دوران جنگ تحمیلی زخم‌هایی بر تن دارد که هنوز التیام نیافته است؛ ایلام مملو از رزمندگان پر افتخاری است که در آستانه پیری رنج دیگری از برخی ناملایمات را تحمل می‌کنند و ۱۲ هزار فارغ التحصیل بیکار در این حوزه رقمی نگران کننده به شمار می‌رود که در کنار تورم و گرانی، هر وجدان بیداری را به درد می‌آورد.

وی تصریح کرد: مردم ایلام دیروز برای فرار از جنگ و بمب آواره کوه‌ها بودند و امروز برای فرار از فقر و بیکاری و در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ رنج غربت را با کارگری و دیگر مشاغل کاذب تحمل می‌کنند.

نماینده مردم ایلام بیان کرد: این‌ها سیاه نمایی نیست بلکه واقعتی تلخ است زیرا ایلام از داشتن خط آهن محروم است و جاده‌های نامساعد و عدم توسعه فرودگاه ایلام نشانه دیگری از این بی‌توجهی به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز