خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزری آذربایجان شرقی:

۳۲ رقم جدید بادام و زردآلوی دیرگل، زودرس و تجاری در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۸

۲۸۰ هزار تن محصول زردآلو در کشور تولید می‌شود که ۲۵ درصد آن در آذربایجان شرقی حاصل می‌آید. / وقوع خشکسالی‌های ادواری و تغییرات فاحش آب و هوایی و سرمای دیررس بهاری به عنوان مشکل عمده تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزری آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۷۵ درصد از کل محصول تولیدی زردآلوی استان در۳۰۰ واحد سنتی و۴۰ واحد صنعتی فرآوری وعلاوه بر بازارهای داخلی، بخش اعظمی نیز به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر و بقیه به صورت تازه خوری در بازارهای استانی و کشوری عرضه می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۲۸۰ هزار تن محصول زردآلو در کشور تولید می‌شود که ۲۵ درصد آن در آذربایجان شرقی حاصل می‌آید.
وی با اظهار اینکه آذربایجان شرقی بیش از ۱۱ هزار و۴۰۰ هکتار باغ زرد آلو دارد که اغلب درغرب و شمال غرب این استان و شهرستانهای مرند، مراغه وجلفا واقع است، از وقوع خشکسالی‌های ادواری و تغییرات فاحش آب و هوایی و سرمای دیررس بهاری به عنوان مشکل عمده تولید این محصول یاد کرد و ادامه داد: اکنون ۳۲ رقم جدید بادام و زردآلوی دیرگل، زودرس و تجاری در ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند توسط محققان این مرکز درحال بررسی است و به زودی با معرفی آن‌ها به جامعه باغبانی کشور، خطر پذیری تولید کاهش پیدا خواهد کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزری استان با اشاره به اینکه شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو وصیفی‌جات به عنوان قطب در استان به شمار می‌رود افزود: شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو، با دارا بودن ۳۴۰۰ هکتار از اراضی با غی که ۳۰۰ هکتار آنرا با غات زردآلو تشکیل داده است، مقام اول را در استان داراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز