خبرگزاری کار ایران

راهکار لاریجانی برای کاهش لغو مصوبات و تخلفات دولت/

اسماعیلی: امیدوارم از این پس حرمت قانون رعایت شود

کد خبر : ۱۰۱۰۶۴

یک معضل مربوط به اظهارات نمایندگان است که تقاضاهایی مثل تقسیمات کشوری یا تشکیل و راه اندازی ادارات کل موازی در استانها دارند و باید این مسائل نیز مورد دقت باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه معارفه دکتر محسن اسماعیلی در هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در جلسه این هیئت گفت: خوب است از طرف دولت نیز مسئولینی در هیئت تطبیق حضور داشته باشند تا مرتب مجبور به لغو مصوبات نباشیم همین طور حجم تخلفات دولت بلاوجه افزایش نیابد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست امروز –شنبه 9 شهریور- هیئت تطبیق مصوبات با محوریت معارفه دکتر محسن اسماعیلی گفت: باید از زحمات دکتر کدخدایی تشکر کرد که با دلسوزی مسائل را دنبال می کردند و برای ادامه فعالیت ایشان با هیئت اصرارهای زیادی شد اما ایشان تصمیم به استعفا گرفتند.

لاریجانی در خصوص حضور اسماعیلی در هیئت تطبیق مصوبات با اشاره به سابقه حوزوی و دانشگاهی وی تاکید کرد: حضور افراد موجه در هیئت تطبیق مصوبات هم چون آقای دکتر اسماعیلی که دارای سابقه حوزوی و دانشگاهی بوده و در شورای نگهبان نیز فعالیت دارند ضروری است.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از پذیرش اسماعیلی برای حضور در هیئت تطبیق گفت: خوب است از طرف دولت نیز مسئولینی در هیئت تطبیق حضور داشته باشند تا مرتب مجبور به لغو مصوبات نباشیم همین طور منجر به این مسئله نشود که بلاوجه حجم تخلفات دولت در تصویب آیین نامه ها افزایش یابد.

لاریجانی تصریح کرد: خوب است که مشکلات بررسی و راهکارها در جهت رفع این فضا تدوین شود.

وی افزود: یک معضل نیز مربوط به اظهارات نمایندگان است که تقاضاهایی مثل تقسیمات کشوری یا تشکیل و راه اندازی ادارات کل موازی در استانها دارند و باید این مسائل نیز مورد دقت باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبانی باید روشن باشد تا منجر به برداشت های گوناگون از قوانین نشود. انشاءلله دکتر اسماعیلی نیز با دقت کافی در هیئت تطبیق وقت می گذارند و این معضلات کم رنگ‌تر می شود.

اسماعیلی: قانون رساله عملیه قوه مجریه است

دکتر محسن اسماعیلی نیز در ادامه صحبت های رییس مجلس ضمن قدردانی از دکتر لاریجانی و خدمات ارزنده دکتر کدخدایی رئیس سابق هئیت تطبیق گفت: امیدوارم از این پس کشور در مسیری حرکت کند تا حرمت قانون رعایت شود.

وی تاکید کرد: نهادینه شدن قانون شکنی بد است که متاسفانه در دوره قبل این اتفاق افتاد.

عضو شورای نگهبان هم چنین تصریح کرد: تعبیر مرحوم نائینی این بود که قانون به مثابه رساله عملیه ای است برای قوه مجریه و ضمن ضرورت التزام دولت به قانون باید جلوی انحراف دولت از قانون در وضع و تصویب مصوبات و آیین نامه های اجرایی قوانین گرفته شود.

عضو هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانون تاکید کرد: نباید با این زحمت قانون تدوین شود و سپس با یک آیین نامه قانون دور زده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز