خبرگزاری کار ایران

برگزاری تظاهرات ضددولتی در برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۶

مخالفان دولت در ریودوژانیرو که عمدتا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بودند، با برپایی تظاهرات و مسدود کردن خیابان‌ها نسبت به رشد روزافزون فساد و نابرابری اعتراض کرده و خواستار افزایش دستمزد‌ها و بهبود شرایط رفاهی، بهداشتی و آموزشی خود شدند.

شهرهای بزرگ برزیل بار دیگر شاهد تظاهرات و راهپیمایی مخالفان دولت بود.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، مخالفان دولت در ریودوژانیرو که عمدتا از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بودند، با برپایی تظاهرات و مسدود کردن خیابان‌ها نسبت به رشد روزافزون فساد و نابرابری اعتراض کرده و خواستار افزایش دستمزد‌ها و بهبود شرایط رفاهی، بهداشتی و آموزشی خود شدند.
«ماریا هلوئیزا» یکی از فعالان ناراضی ساکن ریودو ژانیرو در این‌باره گفت: «من مخالف فرماندار و شهردار ریو و همه سیاستمداران و مسئولان محلی و فدرالی هستم که مانع ترفیع کارگران می‌شوند.»
اما در سائوپائولو، تظاهرات معترضان با خشونت همراه بود. همزمان با روز مبارزه، خشم و مبارزه با فساد در آمریکای جنوبی، معترضان به یک بانک و یک شبکه تلویزیونی دولتی حمله کرده و با نیروهای ضد شورش درگیر شدند.
تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی با مضامین ضدسرمایه‌داری، خواستار شنیده شدن صدایشان شدند.
در ماه ژوئن نیز به دلایل عمدتا اقتصادی، تظاهرات اعتراضی فراگیری در برزیل برگزار شده بود؛ کشوری که قرار است سال آینده میزبان جام جهانی فوتبال باشد و المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ میلادی را برگزار کند.
ادامه این شرایط می‌تواند از محبوبیت «دیلما روسف» رئیس‌جمهوری این کشور بکاهد و شانس وی برای انتخاب مجدد در مبارزات انتخاباتی سال آینده را کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز