خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز:

تکلیف همه شهرداران شهرهای شهرستان شیراز 12 شهریور مشخص می‌شود

کد خبر : ۱۰۱۰۱۶

تكلیف همه شهرداران شهرها و دهیاران روستاهای این شهرستان روز دوازدهم شهریورماه همزمان با آغاز دور جدید شوراها، باید مشخص شود.

ایلنا: فرماندار شیراز با اشاره به مصوبه خردادماه مجلس شورای اسلامی، گفت: تکلیف همه شهرداران شهر‌ها و دهیاران روستاهای این شهرستان روز دوازدهم شهریورماه همزمان با آغاز دور جدید شورا‌ها، باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز جواد زرین‌کلاه امروز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به صراحت قانون در تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال جاری فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز و پس از تشکیل هیئت رئیسه سنی، هیئت رئیسه شوراهای اسلامی شامل رئیس، نایب رئیس، منشی و خزانه‌دار، سپس شهردار یا سرپرست شهرداری انتخاب و تعیین خواهند شد.

وی افزود: به موجب ماده واحده قانون فوق الذکر و همچنین در اجرای تبصره یک ذیل بند یک ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ با اصلاحات بعدی که اشعار می‌دارد «شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله پس از به رسمیت یافتن، نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید»؛ تکلیف شهرداران شهرهای شهرستان شیراز در روز ۱۲ شهریور ماه مشخص می‌شود.

زرین کلاه افزود: برای تعیین تکلیف شهرداران، شوراهای اسلامی شهرهای مربوطه سه گزینه پیش روی دارند، ابقاء شهردار فعلی، انتخاب شهردار جدید و تعیین سرپرست شهرداری است.

فرماندار شیراز با یادآوری اینکه سرپرست شهرداری تنها برای مدت سه‌ماه می‌تواند در این سمت مشغول به‌کار باشد و شورا باید بعد از سه‌ماه شهردار را مشخص و معرفی کند، گفت: اگر شهردار جدید هم انتخاب شد، تا زمان ابلاغ حکم توسط وزارت کشور، شهردار فعلی به‌کار خود ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون، حکم شهردار شیراز از سوی وزیر کشور و احکام شهرداران شهرهای زرقان، صدرا، داریون، خان‌زنیان و لپویی از سوی استاندار فارس صادر خواهد شد.

فرماندار شیراز در ادامه در خصوص انتخاب نماینده شوراهای مربوطه در شورای اسلامی شهرستان نیز گفت: اعضای منتخب شوراهای اسلامی همچنین در جلسه روز ۱۲ شهریور ماه باید نماینده یا نمایندگان شورا در شورای اسلامی شهرستان را انتخاب کنند.

زرین کلاه تصریح کرد: در این رابطه شهرهای تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده و شهرهای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دو نفر نماینده معرفی می‌کنند؛ بنابر این شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا باید ۲ نماینده و دیگر شهر‌ها (زرقان، صدرا، لپویی، خان زنیان و داریون) هر کدام یک نماینده جهت تشکیل شورای اسلامی شهرستان معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز