خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد:

بنیاد مستضعفان در تخصیص اعتبارات به آزادراه تهران - شمال جفا كرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۳

200 میلیون دلار برای تكمیل قطعه یك این آزادراه در آینده نزدیك تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه‌ مدیران پروژه آزادراه تهران - شمال گفت:‌ در سال‌های گذشته وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در تخصیص اعتبارات لازم به آزادراه تهران - شمال جفا كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد صادقی معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در حاشیه بازدید از آزادراه تهران - شمال اظهار كرد: عملكرد دو سال گذشته در اتمام قطعه چهار آزادراه تهران - شمال و عملیات اجرایی در قطعه یك نشان می‌دهد كه اگر از ابتدای قرارداد آزادراه تاكنون این چنین كار شده بود باید شاهد تردد در این آزادراه بودیم.
وی تاكید كرد: هم اكنون 120 میلیارد تومان مانده بدهی‌های معوق بانكی به تازگی پرداخت شده است. همچنین فاینانس و تبدیل شاخص ارزی قرارداد از دلار به یوآن پیگیری شده و در مراحل نهایی قرار دارد.
صادقی پیش‌بینی كرد: 200 میلیون دلار برای تكمیل قطعه یك این آزادراه در آینده نزدیك تامین شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تبدیل شاخص ارزی به قرارداد مجدد بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی با تاییدیه بانك مركزی نیاز است.

زمین‌هایی كه قرار بود صرف هزینه ساخت آزادراه شود

در ادامه جلسه‌ مدیران پروژه آزادراه تهران – شمال، بیگدلی، نماینده وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌كه مقرر شده بود هزینه اجرای پروژه از طریق تهاتر زمین انجام شود، گفت: بعدها این قرارداد تغییر كرده و به مشاركت 50 به 50 بین وزارت راه و بنیاد مستضعفان تبدیل شد كه در این صورت بنیاد مستضعفان 18 میلیون متر مربع زمینی را كه تحویل گرفته است حق فروش ندارد و باید سهم 50 درصدی خود را خارج از این منبع تامین كند زیرا كه منافع حاصل از تردد از این آزادراه (عوارض) تماما برای استهلاك سهم 50 درصدی بنیاد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در قرارداد مشخص شده بود 32 میلیون متر مربع به بنیاد واگذار شود كه تا كنون 18 میلیون متر مربع تحویل داده شده و سندش هم زده شده است.
همچنین مشاور اتریشی پروژه آزادراه تهران – شمال در ارائه نظرات خود خواستار تسریع در ساخت سه تونل 5 كیلومتر قطعه اول شده است.
در جلسه‌ مدیران پروژه آزادراه تهران – شمال با حضور وزیر راه و شهرسازی، دكتر سلامی از حسابرسان برجسته كشور، دكتر عبده تبریزی و عیسی كلانتری وزیر سابق كشاورزی نیز حضور داشتند هر كدام نظرات خود را در خصوص این پروژه ارائه كردند.
كلانتری در این جلسه تاكید كرد: رابطه بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی باید دراین پروژه باز تعریف شود و در صورت لزوم این دو خویشاوند باید از یكدیگر طلاق بگیرند.
در ادامه این جلسه نیز به منظور شفاف شدن مسائل دكتر سلامی از حسابرسان برجسته كشور و دكتر عبده تبریزی به تبادل نظر با مدیران حاضر در جلسه پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز