خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

دیدار دوجانبه‌ای بین اوباما و پوتین برگزار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۷

یکی از مقام‌های رسمی آمریکا با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری این کشور به سن‌پترزبورگ روسیه برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰، گفت که در حاشیه این نشست دیداری دوجانبه بین اوباما و رئیس‌جمهوری روسیه انجام نخواهد شد.

به گفته مقام‌های واشنگتن، روسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ دیداری دوجانبه نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، یکی از مقام‌های رسمی آمریکا با اشاره به سفر «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور به سن‌پترزبورگ روسیه برای شرکت در نشست سران گروه ۲۰، گفت که در حاشیه این نشست دیداری دوجانبه بین اوباما و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه انجام نخواهد شد.

وی افزود که سفر اوباما به روسیه عمدتا متمرکز بر مسائل کاری است.

سخنان این مسئول آمریکایی در حالی بیان شد که مقام‌های مسکو پیش از این از احتمال دیدار اوباما و پوتین در جریان نشست سران گروه بیست خبر داده بودند.

اوباما به دنبال اقدام روسیه مبنی بر اعطای پناهندگی موقت به «ادوارد اسنودن» افشاگر اطلاعات محرمانه واشنگتن دیدار با پوتین را لغو کرده بود.
اوباما با اعلام این‌که اعطای پناهندگی به اسنودن، آمریکا را از روسیه ناامید کرده است، گفته بود که این اقدام یادآور تنش‌های دوران جنگ سرد بوده و نشانه نادیده گرفتن خواسته‌های آمریکا توسط روسیه است.
نشست سران گروه بیست پنچم و ششم ماه سپتامبر در روسیه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز