خبرگزاری کار ایران

وزارت بهداشت باید پاسخگوی واردات سرنگهای غیراستاندارد باشد

کد خبر : ۱۰۰۸۸۷

سازمان استاندارد به عنوان دستگاه حاکمیتی در مواردی که با غیراستاندارد بودن کالایی مواجه شویم آن را به سرعت به وزارت بهداشت، گزارش می‌کنیم تا نسبت به جمع آوری این تجهیزات اقدام کنند.

ایلنا: رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه این سازمان وظیفه کنترل تجهیزات تایید شده از سوی وزارت بهداشت را دارد، گفت: تایید تجهیزات پزشکی وارداتی از عهده این سازمان خارج شده بر این اساس وزارت بهداشت مسئول پاسخگویی در قبال واردات سرنگهای غیراستاندارد به کشور است.

به گزارش ایلنا، نظام‌الدین برزگری در خصوص ورود تجهیزات پزشکی به کشور و وسایلی که رعایت استاندارد در آن‌ها اجباری است، افزود: وظیفه وزارت بهداشت، تایید تجهیزات پزشکی بوده و کنترل این تجهیزات نیز بر عهده سازمان استاندارد است.

وی، ادامه داد: در گذشته تایید تجهیزات پزشکی برعهده سازمان استاندارد بود اما در تاریخ اول تیر ۹۱ شورای امنیت و ستاد تدابیر ویژه به دلیل وجود تحریم‌ها این وظیفه را برعهده وزارت بهداشت، گذاشتند.

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه از تاریخ مذکور تایید تجهیزات پزشکی وارداتی از عهده این سازمان خارج شده است، تصریح کرد: شورای امنیت به ویژه در شرایط تحریم می‌تواند هر تصمیمی را اتخاذ کند و بر اساس قانون دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

برزگری در تشریح وظایف سازمان استاندارد، افزود: ما به عنوان دستگاه حاکمیتی در مواردی که با غیراستاندارد بودن کالایی مواجه شویم آن را به سرعت به وزارت بهداشت، گزارش می‌کنیم تا نسبت به جمع آوری این تجهیزات اقدام کنند.

وی در مورد ورود سرنگهای آلوده به کشور، یادآور شد: این سرنگ‌ها آلوده نبوده بلکه غیراستاندارد بودند که در این مورد نیز ما به وزارت بهداشت هشدار دادیم.

رئیس سازمان استاندارد افزود: مثلا اگر قرار بود این سرنگ‌ها از لحاظ حجم ۲ سی سی باشد به اندازه یک خط کمتر از ۲ سی سی بود و گاهی نیز داخل این سرنگ‌ها ذراتی مشاهده شده بود که در هر صورت به وزارت بهداشت گزارش دادیم تا آن‌ها را جمع آوری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز