خبرگزاری کار ایران

اولین اپراتور آی‌پی مدیای کشور آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۸۰

در این سرویس مخاطب می‌تواند علاوه بر برنامه‌های مختلف رسانه ملی به یک بانک غنی برنامه‌های صوتی و تصویری دسترسی پیدا کند و با در اختیار داشتن ماشین زمان برنامه‌های دوازده ساعت گذشته هر شبکه‌ای را تماشا کند.

قرارداد راه‌اندازی شبکه IP-Media میان شرکت خدمات انفورماتیک راهبر و شرکت سروش رسانه به امضا رسید و شرکت راهبر رسما به عنوان اپراتور اول این شبکه شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ در این مراسم مجید زاهدی مدیرعامل شرکت سروش رسانه در مورد مفاد این قرارداد گفت: رسانه ملی با استفاده از تکنولوژی روز و سیستم‌های اینترانت امکان دریافت صدا و تصویر را از خط تلفن ثابت و با استفاده از فیبرنوری فراهم کرده است.

وی افزود: کارهای مطالعاتی این طرح از دو سال گذشته شروع شده و بعد از اجرای موفقیت‌آمیز تست‌های آزمایشی در شهرهای گرگان و قزوین هم‌اکنون آماده راه‌اندازی در سطح ملی است و امیدواریم در دهه فجر امسال سرویس آی‌پی مدیا به صورت رسمی‌ راه‌اندازی شود.

مهندس زاهدی وش گفت: در این سرویس مخاطب می‌تواند علاوه بر برنامه‌های مختلف رسانه ملی به یک بانک غنی برنامه‌های صوتی و تصویری دسترسی پیدا کند و با در اختیار داشتن ماشین زمان برنامه‌های دوازده ساعت گذشته هر شبکه‌ای را تماشا کند.

محمود اعلایی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک راهبر نیز گفت: در سرویس آی‌پی مدیا ارتباط بین تلویزیون و مخاطب از یک سویه به دو سویه تبدیل می‌شود یعنی این مخاطب است که تصمیم می‌گیرد چه برنامه‌ای را تماشا کند.

وی در مورد چگونگی دریافت صدا و تصویر از سرویس آی‌پی مدیا گفت: برای این منظور فقط به یک خط تلفن ثابت، مودم ADSL و یک دستگاه مبدل دیجیتال نیاز است و هزینه آبونمان آن روی قبض تلفن دریافت می‌شود كه ماهانه در حدود 15 هزار تومان خواهد بود.

اعلایی با بیان اینکه نرم‌افزارهای مورد نیاز این سرویس تماما در داخل کشور ساخته شده و هیچ وابستگی در خارج ندارد گفت: به جز برنامه‌های منتخب رسانه ملی مردم می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی از سایر برنامه‌هایی که در ذخیره شبکه آی‌پی مدیا قرار داده شده شامل مسابقات جذاب ورزشی، مسابقات فوتبال، گل‌های منتخب، انواع فیلم‌های سینمایی، کنسرت‌های موسیقی، اذان‌ها و غیره استفاده کنند.

وی افزود: زیرساخت‌های مخابراتی برای راه‌اندازی سرویس آی‌پی مدیا کاملا آماده است و مردم می‌توانند از دهه فجر امسال برای استفاده از این شبکه ثبت‌نام کنند البته در مرحله اول در تهران و شهرهای بزرگ و سپس در شهرهای کوچک و روستاها این شبکه تلویزیونی قابل دریافت است.

وی گفت: در کشور بین 15 تا 20 میلیون خانوار داریم که با استفاده از تلفن و تلویزیون می‌توانند به رسانه جدید به نام آی‌پی مدیا دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز