خبرگزاری کار ایران

پس از روابط سرمایه گذاری و گردشگری؛

«تمدن اورارتو» حلقه روابط علمی و باستان‌شناسی تبریز و ارزروم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۵۲

تفاهم نامه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با دانشگاه ارزروم برای همکاری‌های علمی و مطالعات باستان‌شناسی دو جانبه امضاء شد.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از امضای تفاهم نامه مشترک این اداره کل با دانشگاه ارزروم برای همکاری‌های علمی و مطالعات باستان‌شناسی دو جانبه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدیدر حاشیه نشست با هیئت عالی رتبه علمی دانشگاه ارزروم به سرپرستی پروفسور «آلپ ارسلان جیلان»، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارزروم و نماینده این دانشگاه برای تحقیقات مشترک، گفت: تفاهم نامه‌ای با دانشگاه ارزروم به منظور انجام مطالعاتی در خصوص تمدن اورارتو و فرهنگ کورگان‌ها که برای نخستین بار در کشورمان سال ۸۹ در خداآفرین حفاری شدند، امضا شده است.
وی با اشاره به همکاری‌های موثری که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیش از این در زمینه‌های مختلف با کشور ترکیه داشته است، اظهار داشت: پس از همکاری‌های موفقیت آمیز دو جانبه در حوزه‌های سرمایه گذاری و گردشگری اینک در حوزه مطالعات علمی و میراث فرهنگی نیز ارتباطاتی با دانشگاه ارزروم برقرار شده است.
محمدی با تاکید بر اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی تبریز و شهر ارزروم در حال انجام است، یادآور شد: در جلسات کار‌شناسی بین مدیران اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با روسای دانشگاه ارزروم، تصمیمات خوبی اتخاذ شد که برقراری ارتباطات دو سویه علمی و تحقیقاتی در حوزه میراث فرهنگی یکی از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ضمن اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری، خاطرنشان کرد: فراهم آمدن زمینه‌ای برای انتقال دانش و تجربیات موثر آذربایجان شرقی و ارزروم در زمینه میراث فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم.
محمدی با اشاره به فراوانی داشته‌های باستان‌شناسی استان تصریح کرد: آذربایجان شرقی به دلیل وجود محوطه‌های فراوان و آثار تاریخی بجا مانده از دوره‌های گوناگون که طی سال‌های اخیر نیز به شناسایی آن‌ها افزوده شده، بستر مناسبی برای حضور کار‌شناسان، اساتید و محققان علمی و دانشگاهی را فراهم آورده بود.
وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی چند سال اخیر تمام توان خود را برای بهره‌مندی از این دانش فنی و استفاده از نیروی تخصصی و علمی مجامع دانشگاهی بکار گرفته است، تداوم این ارتباطات را عامل غنای پژوهش و کار عملیاتی در حوزه باستان‌شناسی و شناخت و معرفی جنبه‌های مختلف میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خواند.
محمدی همچنین با اشاره به برگزاری موفق چندین سمینار علمی و پژوهشی مشترک از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان با دانشگاه‌ها، نسبت به توسعه و تداوم چنین سمینارهایی در آینده‌ای نزدیک اظهار امیدواری کرد.
وی انعقاد تفاهم نامه مشترک علمی بین تبریز و دانشگاه ارزروم را زمینه ساز ارتباطات علمی گسترده‌تر بین دانشمندان و متخصصان دو کشور ایران و ترکیه خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز